مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا

مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا

یکی از مکان‌هایی که در کربلا مورد زیارت زوار قرار می‌گیرد، مقام صاحب‌زمان(عج) است، این مقام در حاشیه نهر معروف به نهر حسینی و در فاصله کمی از حرم مطهر امام حسین(ع) قرار دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، يكي از دلايل زيارت مقام صاحب‌الزمان(عج) در كربلا، منسوب بودن آن به حضرت حجت(ع) است و مردم به همين خاطر در آن نماز مي‌خوانند.
حجت‌الاسلام سيد احمد حسيني‌شريف كه از سال‌هاي 1385 تا 1388 مسئوليت بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه و مدينه منوره را بر عهده‌ داشته است، درباره سنديت اين مكان مي‌گويد: از ديگر اماكن زيارتي كه زائران به طور رسمي زيارت مي‌كنند، مقام امام زمان(عج) در كربلاي معلا و چند محل ديگر است كه اينها سنديت تاريخي ندارد از جمله مقام امام صادق(ع)، آنچه مسلم است، اين است كه امام صادق(ع) به كربلا مشرف شده‌اند ولي اينكه ايشان در اين باغ سكونت داشته باشد، سنديت ندارد.
وي ادامه مي‌دهد: همچنين مقام علي اكبر و مقام علي اصغر و نهر الحسين كه استناد محكمي كه اين حوادث در اين مناطق اتفاق افتاده وجود ندارد، بنابراين به زائران و مداحان توصيه مي‌كنيم كه وقت محدود زيارتي خود را صرف بازديد از اين اماكن نكنند.
مسلماً زيارت مكان‌هاي منتسب به ائمه اطهار(ع)، ‌صرف نظر از سنديت آن از اين جهت اهميت دارد كه يادآور مصائب اهل بيت(ع) است و موجب تقويت قلوب مؤمنين مي‌شود، به همين دليل از نظر فقهي نيز بدون اشكال است.


| شناسه مطلب: 33676







نظرات کاربران