هشدارعلمای عراق درباره فتنه انگیزی عوامل خارجی

رییس جمعیت علمای عراق، درباره فتنه انگیزی عوامل خارجی در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف ، رييس جمعيت علماي عراق، درباره فتنه انگيزي عوامل خارجي در اين كشور هشدار داد.
شيخ خالد الملا گفت: مردم عراق اقدامات تحريك آميز مذهبي را نخواهند پذيرفت؛ آنها در زمان حضور اشغالگران آمريكايي كه اوج اينگونه تحركات بود در اين دام نيفتادند و اينك نيز در اين دام نخواهند افتاد.
رييس جمعيت علماي عراق خاطرنشان كرد: اين فتنه ها زير سر عوامل بيگانه و در چارچوب فتنه اي است كه در سوريه به راه افتاده است؛ رفتار تظاهر كنندگان در استان الانبار اين مسأله را تأييد مي كند.
شيخ خالد الملا، برافراشتن پرچم مخالفان سوريه و پرچم رژيم بعث عراق در استان الانبار را اقدامي عجيب دانست و گفت: اين اقدام توهين به خانواده كساني است كه در زمان رژيم صدام كشته شده اند.
نوري مالكي نيز امروز در سخناني به مناسبت نخستين سالروز خروج نظاميان آمريكايي از عراق، با انتقاد از فضاي نامطلوب كنوني در اين كشور، تصريح كرد: ملت ها اكنون به سمت صلح حركت مي كنند و براي مطالبه خواسته هاي خود بايد از راه هاي متمدنانه اقدام كنند، نه اين كه از طريق ايجاد درگيري و فتنه هاي طايفه اي و مذهبي خواسته هاي خود را مطالبه كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران