چرا خلافکاران فروشنده فیش حج و عمره مجازات نمی‌شوند؟! چرا خلافکاران فروشنده فیش حج و عمره مجازات نمی‌شوند؟! چرا خلافکاران فروشنده فیش حج و عمره مجازات نمی‌شوند؟! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا خلافکاران فروشنده فیش حج و عمره مجازات نمی‌شوند؟! چرا خلافکاران فروشنده فیش حج و عمره مجازات نمی‌شوند؟! چرا خلافکاران فروشنده فیش حج و عمره مجازات نمی‌شوند؟! چرا خلافکاران فروشنده فیش حج و عمره مجازات نمی‌شوند؟! چرا خلافکاران فروشنده فیش حج و عمره مجازات نمی‌شوند؟!

چرا خلافکاران فروشنده فیش حج و عمره مجازات نمی‌شوند؟!

دستگیری و مجازات خلافکاران مواد مخدر یک ضرورت است و در همه جای دنیا موضوعی به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از روزنامه جوان، خريد و فروش مواد مخدر جرم و ممنوع است و با فروشندگان و خريداران آن برخورد سخت- حتي در حد اعدام- صورت مي‌گيرد اما با اين حال، باز هم عده‌اي بيدار نمي‌شوند و خودشان را در اين باتلاق متعفن رها مي‌كنند. البته برخوردهاي قانوني با اهالي مواد مخدر، قطعاً عده‌اي را هم از خواب خلاف و بزهكاري بيدار مي‌كند؛ از اين رو، دستگيري و مجازات خلافكاران مواد مخدر يك ضرورت است و در همه جاي دنيا موضوعي به رسميت شناخته شده است.
يك مثال ديگر اين است كه نبستن كمربند ايمني يك تخلف به شمار مي‌آيد و با افرادي كه مرتكب اين تخلف مي‌شوند، برخورد قانوني صورت مي‌گيرد؛ همين برخورد قانوني- در قالب جريمه و نمره منفي- قطعاً تعدادي از رانندگان و خودروسواران را ملزم به رعايت قانون الزام بستن كمربند ايمني مي‌كند.
غرض از بيان اين دو نمونه، تأكيد بر اين نكته است كه اگر فعل و عملي خلاف شمرده مي‌شود قطعاً بايد با عوامل ارتكاب آن برخورد انتظامي و قضايي صورت بگيرد. با اين حال، سال‌هاست كه سازمان حج و زيارت، اعلام مي‌كند كه خريد و فروش فيش‌هاي حج و نقل و انتقال آن ممنوع است. وقتي اعلام مي‌شود كه يك كار «ممنوع است» يعني تخلف است و تخلف قطعاً بايد مستوجب مجازات باشد.
سال‌هاست كه سازمان حج و زيارت، فقط و فقط اعلام مي‌كند خريد و فروش فيش‌هاي حج ممنوع است، بي‌آنكه متخلفان را به دست قانون بسپارد! مثل اين مي‌ماند كه نيروي انتظامي مدام اعلام كند خريد و فروش مواد مخدر ممنوع است اما هيچ برخوردي با قانون شكنان موادفروش صورت ندهد! چه اتفاقي مي‌افتد؟ پاسخ روشن است؛ تخلف موادفروشي هر روز بيشتر و بيشتر مي‌شود زيرا موادفروش‌ها از برخورد قانوني در امان هستند.
مگر مي‌شود صرفاً با اعلام رسانه‌اي ممنوع بودن يك اقدام، آن را ريشه كن كرد يا كاهش داد؟! قطعاً اگر كسي يا دستگاهي چنين ديدگاهي داشته باشد، سخت به بيراهه رفته است. سازمان حج و زيارت كه فقط به اعلام رسانه‌اي «ممنوع بودن خريد و فروش فيش حج» اكتفا و دلخوش كرده است، واقعاً از افزايش چشمگير اين پديده خبر ندارد؟ آيا مديران اين سازمان، پوسترها و آگهي‌هاي خريد و فروش فيش حج چسبانده شده بر در و ديوار شهرها را نمي‌بينند؟
قطعاً اگر نيروي انتظامي هم صرفاً به اعلام رسانه‌اي ممنوع بودن قتل و سرقت اكتفا مي‌كرد و برخورد انتظامي نمي‌كرد، آگهي‌ها و پوسترهاي تبليغاتي «عكس بدهيد، جنازه تحويل بگيريد» و «آدرس بدهيد، خانه مورد نظر را خالي تحويل بگيريد» از سوي قاتلان و سارقان، از سر و كول شهر بالا مي‌رفت! واقعاً وقت آن نرسيده كه سازمان حج و زيارت با همكاري نيروي انتظامي و دستگاه قضايي، دانه درشت‌هاي جريان خريد و فروش فيش حج را دستگير و مورد موأخذه قرار دهند؟




مطالب مرتبط

نظرات کاربران