حسن خلق سبب تقویت تبلیغ دین می‌شود حسن خلق سبب تقویت تبلیغ دین می‌شود حسن خلق سبب تقویت تبلیغ دین می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حسن خلق سبب تقویت تبلیغ دین می‌شود حسن خلق سبب تقویت تبلیغ دین می‌شود حسن خلق سبب تقویت تبلیغ دین می‌شود حسن خلق سبب تقویت تبلیغ دین می‌شود حسن خلق سبب تقویت تبلیغ دین می‌شود

حسن خلق سبب تقویت تبلیغ دین می‌شود

جانشین نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق بر جایگاه و اهمیت تبلیغ معارف دین تأکید کرد و از حسن خلق به عنوان تقویت‌کننده فعالیت‌های تبلیغی نام برد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني بعثه مقام معظم رهبري به كربلا، حجت‌الاسلام والمسلمين رحمت‌الله جاوري، جانشين نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع روحانيون و مداحان عتبات عاليات با اشاره به جايگاه و اهميت تبليغ معارف دين، متذكر شد: تأثير تبليغي كه با اخلاق حسنه همراه شود، چند برابر خواهد بود.
وي، افزود: درباره اهميت تبليغ دين پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند «روز قيامت مردي را مي‌آورند در حالي كه نامه عمل او سرشار از حسنات و اين حسنات مانند ابرهاي فشرده و كوه‌هاي استوار است، او مي‌گويد خدايا اينها مال من نيست و من انجام نداده‌ام، خطاب مي‌رسد كه اينها معارف دين است كه تو به مردم ياد دادي و آنها بعد از تو عمل كردند و ثواب آنها هرچه عمل كنند به تو داده شده است.
وي، فعاليت تبليغي مبلغان را با بركت توصيف و تصريح كرد: براي عظمت كار تبليغ دين مبين اسلام همين بس كه امام حسين عليه‌السلام شهيد راه تبليغ است و آن حضرت مي‌خواستند كجي‌هايي كه بني‌اميه در دين وارد كردند، اصلاح كنند؛ براي تبليغ دين قيام كردند و در اين راه هم به شهادت رسيدند.
جانشين نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، تبلغ دين از سوي مبلغان در كاروان‌ها، شهرها و روستاها را داراي اهميت بسيار دانست و افزود: مبلغاني كه در اين عرصه تلاش مي‌كنند بايد بدانند كه هر عملي كه مخاطبانشان انجام مي‌دهند، چه در دنيا و چه در آخرت براي آنها نيز ثبت و ضبط مي‌شود.
وي با بيان اين‌كه از موارد قوت تبليغ دين، حسن خلق است، با اشاره به روايتي، متذكر شد: هيچ زندگي گواراتر از آن نيست كه با حسن خلق همراه شود، هر جا عصبانيت و كج خلقي وجوددارد، آنجا خانواده متزلزل مي‌شود و در كار تبليغي نيز، اخلاق بد از جمع شدن مردم جلوگيري مي‌كند.
حجت‌الاسلام والمسلمين جاوري بر رعايت آداب معاشرت به ويژه پيشي گرفتن در سلام از سوي مبلغان تأكيد كرد و با ضروري خواندن بررسي موارد ادب، به ويژه ادب در مقابل خداوند، ادب در برابر ائمه اطهار عليهم‌السلام، ادب در مقابل پدر و مادر و معلم و ادب در برابر علماي دين، با اشاره به روايتي از امام صادق عليه‌السلام، ابراز كرد: اگر از عمرت تنها به مقدار دو روز مهلت داشته باشي، يك روزش را براي ادب خود اختصاص بده تا براي روز مرگ از آن كمك بگيري.
وي در اين‌باره به رعايت حسن خلق از سوي حضرت آيت‌الله انصاري شيرازي اشاره و تصريح كرد: تعدادي از دوستان خدمت آيت‌الله انصاري شيرازي رفتند، آنجا پتويي را براي نشستن ايشان آماده كرده بودند كه به محض ورود، پتو را تا زده و بالاي منبر مي‌گذارند و خود مانند ديگر طلاب بر روي زمين مي‌نشينند، كه اين كار ايشان سبب جذب بيش از پيش طلاب مي‌شود.




نظرات کاربران