رکورد پیاده‌روی نجف تا کربلا در دست کیست رکورد پیاده‌روی نجف تا کربلا در دست کیست رکورد پیاده‌روی نجف تا کربلا در دست کیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رکورد پیاده‌روی نجف تا کربلا در دست کیست رکورد پیاده‌روی نجف تا کربلا در دست کیست رکورد پیاده‌روی نجف تا کربلا در دست کیست رکورد پیاده‌روی نجف تا کربلا در دست کیست رکورد پیاده‌روی نجف تا کربلا در دست کیست

رکورد پیاده‌روی نجف تا کربلا در دست کیست

مسیر نجف تا کربلا 80 کیلومتر است که معمولاً در 3 روز به صورت پیاده طی می‌شود، اما همت بالایی می‌طلبد که همین مسیر به ظاهر کوتاه را بیشتر از 100 بار طی کنی و باز هم مشتاق زیارت آقا باشی!

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، يش از 13 قرن از واقعه جانسوز عاشورا مي‌گذرد. كربلا كه در نخستين اربعين حسيني شاهد حضور جابر بن عبدالله انصاري بود، بعد از آن نيز عاشقان ديگري را زيارت كرد كه با پاي پياده از اقصي نقاط جهان در سالروز اربعين سيد و سالار شهيدان سراسيمه همراه با عشق آتشين به مولاي خويش رهسپار سرزمين حسيني شدند.
اين سنت حسنه از چنان اهميت والايي برخودار است كه صادق امت رسول(ص) اين چنين از ارزش پياده‌روي به سوي حرم مطهر اباعبدالله الحسين(ع) سخن مي‌گويد: كسى كه با پاي پياده به زيارت امام حسين(ع) برود، خداوند به هر قدمى كه بر مى‏دارد يك حسنه برايش نوشته و يك گناه از او محو مى‏فرمايد و يك درجه مرتبه‏اش را بالا مى‏برد، وقتى به زيارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موكل او مى‏‌فرمايد كه آنچه خير از دهان او خارج مي‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننويسند و وقتى برگشت با او وداع كرده و به وى مى‏‌گويند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزيده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بيت رسولش هستي، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهي ديد و آتش نيز هرگز تو را نخواهد ديد و تو را طعمه خود نخواهد كرد. (كامل الزيارات ص134)
در اين ميان علماي بزرگواري بودند كه با وجود مشكلات زياد مسير كربلا، خطرات را به جان مي‌خريدند و از نجف تا كربلا را گاه با پاي برهنه طي مي‌كردند.
سيد آزادگان حجت‌الاسلام سيد علي اكبر ابوترابي از جمله آن‌هاست، وي در خاطرات خود چنين بيان مي‌كند: «در دوران طلبگي در شهر نجف بيش از 100 مرتبه اين مسير را پياده به عشق زيارت امام حسين(ع) طي كرده‌ام».
عشق و علاقه حجت‌الاسلام ابوترابي به حدي بود كه پس از آزادي با وجود بسته بودن مرز كربلا در سال 1372، براي نخستين بار و در مرز خسروي، مراسم قرائت دعاي عرفه را برگزار كرد.
وي با جمعيت اندكي با نيت باز شدن راه كربلا و پيمودن مسير زيارت، با پاي پياده از تنگه مرصاد تا مرز خسروي را به مدت 3 روز پياده‌ طي ‌كرد. منبع:ابنا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران