عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی

عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی

با توجه به نزدیکی به ایام اربعین مرز شلمچه مملو از زائرانی است که برای عبور از این مرز به مقصد عراق در حرکت هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، پايانه مرزي شلمچه از روزهاي گذشته شاهد حضور خيل عظيم زائراني است كه براي عبور از اين مرز به مقصد كربلاي معلا خود را به آنجا رسانده‌اند.
اين جمعيت به ويژه ظرف ديروز و امروز افزايشي چشمگير داشته و هم‌اكنون هزاران نفر در پايانه مرز شلمچه در انتظار عبور به عراق هستند.
سيل عظيم امروز جمعيت كه پيش‌بيني مي‌شود در روزهاي آينده باقي‌مانده تا اربعين افزايش بيشتري پيدا كند موجب شده است تا مرز شلمچه اين روزها مملو از عاشقاني باشد كه به عشق زيارت اباعبدالله الحسين(ع) رنج سفر را از اقصي نقاط كشور بر خود تحمل كرده تا در زيارت اربعين سيد و سالار شهيدان و ياران باوفايش در كربلاي معلا حضور داشته باشند.
انبوه جمعيت حاضر در شلمچه موجب شده است تا زائران براي سپري كردن مراحل عبور خود مجبور باشند ساعاتي را در صف‌هاي طولاني و گاهاً چندصدمتري سپري كنند و بعضاً روند عبور زائران ساعت‌ها به درازا مي‌كشد.
با اين وجود زائران حرم حسيني كه عاشقانه در وصال به ضريح عشق لحظه‌شماري مي‌كنند تمامي اين سختي‌ها را و جوان گرفته و تاكودكان يك ساله‌اي كه تنها نام حسين(ع) را شنيده‌اند حضور دارند و در انتظار عبور از شلمچه براي رهسپاري به كربلا هستند.
خدمات رساني تا پاسي از بامداد ادامه دارد
مديريادمان شهداي شلمچه در خصوص وضعيت كنوني شلمچه گفت: مرز شلمچه هم‌اكنون مملو از جمعيتي است كه براي زيارت اربعين قصد عبور به عراق دارند.
مهدي كشوري افزود: از روزها قبل شاهد حضور زائران در مرز هستيم و در يكي دو روز گذشته نيز شاهد افزايش چشمگير تردد در به خيل عظيم جمعيتي كه خواهان عبور از مرز شلمچه به قصد عراق هستند و به منظور خدمت‌رساني بهتر و بيشتر همكاران ما در پايانه تا ساعات پاياني شب و تا بامداد امروز مشغول ارائه خدمات بودند.
كشوري اضافه كرد: علاوه بر اين با برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي از زائران پذيرايي مي‌شود.
كشوري خاطرنشان‌كرد: با توجه به اينكه تردد انفرادي در مرز شلمچه ممنوع است، مسئوليني از سازمان حج و زيارت در اين مرز مستقر و پس از تاييد آنها مهر خروجي زائران براي رهسپاري به عراق زده مي‌شود.
تنها كاروان‌هاي با مجوز سازمان حج و زيارت اجازه عبور دارند
فرماندار خرمشهر نيز در خصوص روند عبور زائران در مرز شلمچه گفت: روند عبور زائران از مرز شلمچه به عراق براساس روال عادي خود در حال انجام است.
فرماندار خرمشهر در خصوص خدمات ارائه شده به زائران نيز خاطرنشان‌كرد: ايستگاه‌هاي صلواتي كه برخي توسط مردم خرمشهر راه‌اندازي شده است در حال ارائه خدمات به زائران هستند.
شور زيارت اباعبدالله الحسين(ع) در آستانه اربعينش در كربلاي ايران و مشهد شهيدان شلمچه بار ديگر زنده شده فضايي سرشار از معنويت و عشق به سيد و سالار شهيدان اين منطقه را در برگرفته است.


| شناسه مطلب: 33725




كربلا شلمچه زائر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران