آیا توسعه مطاف بر مقدار و کیفیت آب زمزم تاثیر می گذارد؟ آیا توسعه مطاف بر مقدار و کیفیت آب زمزم تاثیر می گذارد؟ آیا توسعه مطاف بر مقدار و کیفیت آب زمزم تاثیر می گذارد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیا توسعه مطاف بر مقدار و کیفیت آب زمزم تاثیر می گذارد؟ آیا توسعه مطاف بر مقدار و کیفیت آب زمزم تاثیر می گذارد؟ آیا توسعه مطاف بر مقدار و کیفیت آب زمزم تاثیر می گذارد؟ آیا توسعه مطاف بر مقدار و کیفیت آب زمزم تاثیر می گذارد؟ آیا توسعه مطاف بر مقدار و کیفیت آب زمزم تاثیر می گذارد؟

آیا توسعه مطاف بر مقدار و کیفیت آب زمزم تاثیر می گذارد؟

رییس کل امور حرمین شریفین اعلام کرده است توسعه مطاف، تاثیری بر مقدار و کیفیت آب زمزم نخواهد گذاشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، عبدالرحمن بن عبدالعزيز السديس رييس كل امور مسجدالحرام و مسجد شريف نبوي(ص) از پايان اقدامات مربوط به تخريب و خاك برداري توسعه نخست در بخش شرقي و شمال شرقي مسجدالحرام در دو هفته آينده خبر داد به طوري كه حدود هفتاد درصد اين گونه اقدامات پايان مي يابد.
وي از انجام مطالعات گسترده اي براي تضمين عدم تاثير طرح توسعه مطاف بر مقدار و كيفيت آب زمزم و جلوگيري از هرگونه خطري كه منجر به تغييرات زيست محيطي در وادي ابراهيم و منطقه نزديك چاه مبارك زمزم مي شود، خبر داد.
السديس در پي بازديد از آخرين روند اجراي طرح توسعه مطاف به منظور افزايش ظرفيت آن به روزنامه المدينه گفت: اين پروژه، چالش بزرگي به شمار مي رود و امكانات و تجارب مهندسي و تكنولوژيكي و مادي براي اجراي آن به خدمت گرفته شده است و پس از پايان حدود هفتاد درصد اقدامات مربوط به تخريب در بخش شرقي و شمال شرقي، باقي مانده اقدامات تخريب در دو هفته آينده پايان خواهد يافت.
وي اعلام كرد: اقدامات دقيق در خصوص طرح توسعه با درخواست روزافزون براي مصرف آب مبارك زمزم همزمان با تكميل پروژه توسعه مسجدالحرام و صحنهاي اطراف آن همزمان است.
السديس به تدابير و اقداماتي براي دوام آب زمزم اشاره كرد كه از وي مسئولان ذيربط انجام مي شود.
وي گفت پروژه افزايش ظرفيت مطاف به هنگام تكميل شدن، به 150 هزار طواف كننده در هر ساعت افزايش خواهد يافت و فاز نخست پروژه پيش از ماه رمضان امسال به بهره برداري خواهد رسيد و آخرين مرحله آن هم سال 1436 به بهره برداري خواهد رسيد.
السديس از زائران بيت الله الحرام و عمره گزاران خواست با مسئولان اين پروژه همكاري كنند و از آنچه سبب مزاحمت و اذيت براي آنها مي شود، خودداري كرده و به خاطر حفظ امنيت و سلامتي خود، در مسير پروژه مانع تراشي نكنند.
السديس از پيمانكار اين طرح خواست تلاشهاي خود را دوچندان كرده و به جدول زمان بندي براي اجراي آن پايبند باشد تا بهره برداري محدود از بخش نخست در موسم عمره رمضان و موسم حج 1434 ميسر شود.




نظرات کاربران