عمره، حج اصغر و دارنده تمام اسرار حج است عمره، حج اصغر و دارنده تمام اسرار حج است عمره، حج اصغر و دارنده تمام اسرار حج است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عمره، حج اصغر و دارنده تمام اسرار حج است عمره، حج اصغر و دارنده تمام اسرار حج است عمره، حج اصغر و دارنده تمام اسرار حج است عمره، حج اصغر و دارنده تمام اسرار حج است عمره، حج اصغر و دارنده تمام اسرار حج است

عمره، حج اصغر و دارنده تمام اسرار حج است

مسوول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در توصیف عمره مفرده گفت: عمره، حج اصغر و دارنده تمام فلسفه و اسرار حج است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حجت الاسلام و المسلمين ˈنجف نجفي روحانيˈ گفت: وقتي زاير ، آهنگ خانه خدا مي كند ومحرم مي شود، خود را در حرم خداوند مي بيند، از محرمات اجتناب مي كند و از تمام آلودگي ها پاك مي شود. گرد خانه خدا مي چرخد تا بگويد كه محور زندگي حق است، پشت مقام ابراهيم نماز مي خواند تا بتواند به امامت ولي خدا اقتدا كند و پشت سر ولايت قرار گيرد.
وي با بيان اين كه در مناسك سعي و صفا زاير تلاش مي كند تا سير وسلوك كند و تمام اسرارحج را به دست آورد، ادامه داد: روح اين مراسم معنوي نيز به شعور و معرفت زاير وابسته است.
مسوول بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، عمره را بستر بزرگي براي تربيت انسان از ابعاد گوناگون دانست و اظهار كرد: نسل جوان شوق وعلاقه زيادي به يافتن راه صحيح دارد كه اين فرصت در عمره بسيار ارزشمند است.
وي اثر سفر زيارتي عمره مفرده و پيامبر اسلام(ص) و اهل بيت (ع) را اثر گذارتر از تمام فعاليت هاي فرهنگي در جامعه بيان كرد و افزود: نقش تربيتي اين سفر به حدي است كه شايد نتوان مشابه اي براي عمره، زيارت خانه خدا و ائمه اطهار پيدا كنيم.
** اثر گذاري عمره به سه مقطع قبل، حين و بعد از سفر ارتباط دارد
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، ماندگاري اثرات اين سفر روحاني را در سه مقطع قبل، حين و بعد از سفر دانست و توضيح داد: زاير قبل از سفر بايد آماده شود، در حين سفر با انجام اعمال و مناسك و توجه به اسرار و معارف به آثار اين سفر، عمق بخشد و بعد از بازگشت نيز با حضور در جلسات مذهبي به خصوص خاستگاهي كه حج و عمره را زنده نگه مي دارد، نشست با شخصيت هاي وارسته اخلاقي و مطالعه كتب ديني و مذهبي، اين دستاورد را حفظ كرد.
وي درباره اقداماتي كه قبل از سفر عمره انجام مي شود نيز گفت: قبل از سفر جلساتي توسط روحانيان كاروان ها با موضوع آموزش برگزار مي شود، جلسات عمومي نيز توسط بعثه انجام مي شود، نكاتي كه اگر زاير به كار بندد، مي تواند بهره بيشتري بردارد. همچنين كتب و جزواتي نيز تهيه شده است تا زاير آگاهانه به اين سفر مشرف شود.
مسوول بعثه مقام معظم رهبري درمدينه منوره، بابيان اين كه در اين جزوات بايدها ونبايدهاي سفر حج مطرح شده است،افزود: زاير بايد بداند كه قله و اوج كار كجاست و چگونه مي تواند در اين سفر،عروج داشته باشد؟ آنچه كه دراين سفر بايد همراه داشته باشد،چيست و چه كتاب هايي را مي تواند با خود ببرد و هم چنين چه اعمالي را در اين سفر انجام دهد؟
وي با تاكيد بر اين كه استادي به نام روحاني در اين سفر معنوي، زاير را همراهي مي كند تا در عرصه فرهنگي ومعنوي ياور زاير باشد، ادامه داد:مديران كاروانهاهم در كناراين جريان، كار اجرايي انجام مي دهند و بستر كارهاي فرهنگي را فراهم مي كنند.
** كارهاي فرهنگي و آموزشي در فاصله ثبت نام تا سفر تدارك ديده شده است
حجت الاسلام نجفي روحاني، تصريح كرد:هرچه بتوانيم قبل از سفر، سرمايه گزاري فرهنگي كنيم، در حين سفر، ثمره آن بيشتر بروز و ظهور مي يابد.
وي با تاكيد بر اين كه اگر زاير با تاريخ و احكام آشنا شود در زمان سفر تطبيق مي دهد و دستاورد بهتري دارد، افزود: كار آموزش قبل از سفر وجود دارد و بعثه مقام معظم رهبري نيز به آن اهتمام ورزيده است اگر چه به ابزار كار و مقدماتي نياز دارد كه بايد فراهم شود اما در دستور كار قرار دارد.
نجفي روحاني آموزش مجازي را يكي از اقداماتي دانست كه زاير از زمان ثبت نام تا اعزام مي تواند از مطالب آموزشي آن استفاده كرده و خود رابراي هرچه بيشتر شدن بهره به هنگام سفر آماده كند.
عمليات جديد اعزام عمره گزاران در دو مرحله انجام مي شود كه مرحله اول آن از 26 ديماه 91 شروع مي شود و تا پايان ارديبهشت سال آينده ادامه مي يابد.
مرحله دوم اين اعزام ها نيز از 16 ارديبهشت سال 92 تا 16 تيرماه همان سال انجام خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران