انتقال پرواز حجاج از مهرآباد به فرودگاه امام انتقال پرواز حجاج از مهرآباد به فرودگاه امام انتقال پرواز حجاج از مهرآباد به فرودگاه امام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقال پرواز حجاج از مهرآباد به فرودگاه امام انتقال پرواز حجاج از مهرآباد به فرودگاه امام انتقال پرواز حجاج از مهرآباد به فرودگاه امام انتقال پرواز حجاج از مهرآباد به فرودگاه امام انتقال پرواز حجاج از مهرآباد به فرودگاه امام

انتقال پرواز حجاج از مهرآباد به فرودگاه امام

نیکزاد درباره انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام گفت: برای رفاه مردم اگر بتوانیم پرواز حج را از فرودگاه هر استان انجام دهیم بهتر است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري فارس نوشت: وزير راه و شهرسازي با اشاره به برنامه‌ريزي براي انتقال پرواز حجاج به فرودگا‌ه‌هاي امام خميني (ره) و پيام، از ورود 5 فروند انواع هواپيما شامل ايرباس 310 و 320 و فوكر 100 به ناوگان هوايي كشور خبر داد.
وزير راه و شهرسازي امروز در مراسم بهره‌برداري و بازسازي انواع ناوگان حمل و نقل ريلي در محل ايستگاه راه‌آهن تهران، اظهار داشت: جهت تغيير نحوه ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل، پروژه‌هايي خاص را به شكل مطلوب دنبال مي‌كنيم.
وي با اشاره به پروژه اجرايي قطار سريع‌السير مشهد - تهران - مشهد - قم - اصفهان، اظهار داشت: اين كار از طريق فاينانس چيني آغاز شده و هم اكنون در حال اجرا است، ضمن آنكه تحول نويني در سرعت قطارها ايجاد مي‌كند و سرعت را از 200 كيلومتر در ساعت به 350 كيلومتر در ساعت افزايش مي‌دهد.
نيكزاد با اشاره به ساخت ريل‌باس‌ها در داخل كشور، تصريح كرد: ريل‌باس‌ها توسط ايريكو و لكوموتيوها نيز توسط مپنا ساخته مي‌شود؛ طرف قرارداد راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران در لكوموتيو‌هاي مپنا، همين شركت است كه يكصد و 50 دستگاه از اين نوع لكوموتيو‌ها را مي‌سازد و هرچه جلوتر مي‌رويم ميزان وابستگي به شركت زيمنس آلمان كاهش مي‌يابد.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: 55 درصد اين لكوموتيو در داخل كشور ساخته مي‌شود.
* ارائه تسهيلات صندوق توسعه ملي محدوديتي ندارد
نيكزاد در خصوص ارائه تسهيلات به بخش خصوصي از محل صندوق توسعه ملي، تصريح كرد: تمامي خدمات حمل مسافر و بار ريلي در اختيار بخش خصوصي است، صندوق توسعه ملي هم با حجم اعتبار خود در اختيار بخش خصوصي است و وزارت راه پشتيباني لازم را جهت استفاده بخش خصوصي از منابع صندوق توسعه ملي كه مصوبه مجلس و تأكيدات مقام معظم رهبري است، انجام مي‌دهد.
وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اينكه قطعاً بخش خصوصي توانمند بايد وارد شبكه حمل و نقل ريلي شود، اضافه كرد: ارائه تسهيلات از محل اين صندوق محدوديتي ندارد و هر ميزان كه بخش خصوصي مشخص كند، صندوق تسهيلات به آنها ارائه مي‌دهد.
* ورود 5 فروند انواع هواپيماهاي ايرباس و فوكر به ناوگان هوايي كشور
وزير راه و شهرسازي در خصوص ورود هواپيما به ناوگان هوايي كشور، تصريح كرد: 5 فروند هواپيما وارد كشور شده است و ظرف 15 روز آينده وارد ناوگان هوايي كشور مي‌شود.
نيكزاد با تأكيد بر اينكه ورود هواپيما به كشور براي توسعه ناوگان به طور مداوم در حال انجام است، گفت: تعداد قابل توجهي هواپيماي مطلوب از نوع فوكر 100 و ايرباس 310 و 320 وارد صنعت حمل و نقل هوايي كشور شده و خواهد شد.
* اعلام آمادگي فرودگاه پيام براي انجام پرواز حجاج
نيكزاد ‌ درباره انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام خميني (ره) گفت: براي رفاه مردم اگر بتوانيم پرواز حج تمتع و عمره را از فرودگاه هر استان انجام دهيم بهتر است؛ ضمن آنكه تعدادي از پروازهاي حج مهرآباد را به فرودگاه امام خميني (ره) منتقل كنيم تا استقبال كنندگان حجاجي كه به زيارت خانه خدا مي‌رود، دچار مشكل و ترافيك نشوند.
وزير راه و شهرسازي افزود: البته اخيراً فرودگاه پيام نيز اعلام آمادگي كرده است، حاضر است تعدادي از پروازهاي حجاج به آنجا منتقل شود كه در اين باره به مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور و رئيس سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرديم تا موضوع را بررسي كنند كه در جلسه يكشنبه آينده هماهنگي صنعت هوايي تصويب كرده و به استحضار مردم مي‌رسانيم.
* خريد و فروش مسكن مهر غيرقانوني است/ برخورد مي‌كنيم
نيكزاد در خصوص خريد و فروش مسكن مهر در شهرهاي اطراف تهران، گفت: خريد و فروش مسكن مهر تحت هر شرايط غيرقانوني است.
وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: البته خدا را شاكريم كه خانه‌هايي كه دولت در اختيار مردم قرار مي‌دهد آنقدر ارزش افزوده دارد كه مردم دست به خريد و فروش زده‌اند، اما اين كار غير قانوني است.
* خانه‌هاي خالي و زمين‌هاي ساخته نشده مشمول ماليات مي‌شوند
وي تأكيد كرد: حدود يك ميليون و 663 هزار واحد مسكوني خالي در كشور داريم، 372 هزار واحد خالي در تهران داريم كه در اين‌باره بررسي‌هايي از كمسيون عمران داشته‌ايم تا ماليات به آنها تعلق بگيرد؛ نمي‌توان خانه را ساخت و آن را خالي نگه داشت.
وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: بنابراين به دنبال وضع مقررات مبني بر كنترل خانه‌هاي خالي هستيم، همچنين زمين‌هاي ساخته نشده نيز بايد مشمول ماليات شوند و يا ساخته شوند تا بدين ترتيب زمين و مسكن از بورس‌سازي و كالاي تجاري به كالاي مصرفي تبديل شود.
* مهلت 15 روزه به سازندگان مسكن ويژه تهران براي تسريع ساخت‌وساز
وزير راه و شهرسازي افزود: درباره مسكن ويژه تهران بايد گفت مسكن در تهران ساخته خواهد شد و به واجدين شرايط ارائه مي‌شود و قيمت تمام شده به اضافه 30 درصد قيمت زمين به صورت نقدي دريافت مي‌شود و بقيه به صورت اقساطي است كه بيش از يك ميليون تومان در هر قسط نخواهد بود.
نيكزاد تصريح كرد: قطعاً در ساخت و ساز تسريع پايين خواهيم داشت ومردم طبق ثبت نام به مرور زمان آورده خود را فراهم مي‌كنند. وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: برخي از پيمانكاران مسكن ويژه به آن دليل كه فعاليت مناسبي نداشتند، وزارت راه و شهرسازي ظرفيت كاري آنها را كاهش داد و مهلت 15 روزه به آنها داديم تا كارگاه‌هاي خود را فعال‌تر كرده و ظرفيت ساخت را افزايش دهند.




نظرات کاربران