بسته شدن 40 دفتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات در خراسان رضوی بسته شدن 40 دفتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات در خراسان رضوی بسته شدن 40 دفتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات در خراسان رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بسته شدن 40 دفتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات در خراسان رضوی بسته شدن 40 دفتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات در خراسان رضوی بسته شدن 40 دفتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات در خراسان رضوی بسته شدن 40 دفتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات در خراسان رضوی بسته شدن 40 دفتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات در خراسان رضوی

بسته شدن 40 دفتر غیرمجاز اعزام به عتبات عالیات در خراسان رضوی

40 دفترکارگزاری غیر مجاز اعزام به عتبات عالیات از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی پلمب شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، رئيس سازمان حج و زيارت خراسان رضوي گفت: نيروي انتظامي درپي شكايات مطرح شده اين دفاتر را پلمب كرده است.
آقاي مجردي تعداد كاروانهاي غيرمجاز را زياد اعلام كرد و افزود : پرونده 10 مورد از اين كاروانها به دستگاه قضايي ارسال شده و پرونده برخي هم هنوز در جريان است.
او درباره مراكز ثبت نام براي اعزام كاروان به عتبات عاليات گفت: در برخي از اين پرونده ها، مشاهده شده فردي در سوپرماركت ، پارچه فروشي و حتي برخي خانمها در روستاها براي اعزام كاروان به عتبات عاليات ثبت نام كرده اند.
رئيس سازمان حج و زيارت خراسان رضوي علت عمده ثبت نام افراد دركاروانهاي غيرمجاز را اطلاع نداشتن از غيرمجاز بودن اين كاروانها اعلام كرد و افزود: كارگزاران مجاز مورد تاييد سازمان حج و زيارت و كارگزاران غيرمجاز هر دو تابلو دارند و وقتي فردي به اين دو مركز مراجعه مي كند هر كدام را كه كم هزينه تر باشد، انتخاب مي كندكه در زمان اعزام با مشكلات فراوان روبه رو مي شود.
آقاي مجردي اعزام زائران با كاروانهاي غير مجاز را 2 برابر اعزام با كاروان هاي حج و زيارت اعلام كرد و افزود: بسياري از اين زائران به صورت غيرمجاز وارد عراق و گرفتار ميدانهاي مين، راهزنان يا تروريست ها شده اند.
او همچنين از برنامه ريزي براي ساماندهي كارگزاران غيرمجاز خبر داد و افزود: به علت اينكه منافع افراد سودجو با ساماندهي كاروان هاي غيرمجاز به خطر مي افتد اين افراد ساماندهي را نمي پذيرند و ترجيح مي دهند همچنان غيرمجاز فعاليت كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت خراسان رضوي گفت : در برخي مقاطع زماني مانند روزهاي اربعين و عاشورا، به علت افزايش تقاضاي مردم شوراي عالي امنيت ملي مجوز ورود زائران به عراق را صادر مي كند.
آقاي مجردي افزود : البته در ديگر مواقع نيز كنترل دقيقي در مرزها انجام نمي شود و افراد به راحتي به عراق وارد و خارج مي شوند. او درباره نحوه خروج اين كاروانها از مرز هم گفت: در ايام محرم و صفر طبق نظر مسئولان مرز مهران باز گذاشته مي شود تا افرادي كه تمايل دارند به عتبات بروند ، ضمن آنكه سفارت عراق هم رواديد صادر مي كند.
رئيس سازمان حج و زيارت خراسان رضوي افزود : اگر مثلث نيروي انتظامي، دستگاه قضايي و حج و زيارت منسجم تر شود هرچند هم اعزام زائران با كاروانهاي غيرمجاز به طوركامل از بين نرود، ولي به طور حتم محدود خواهد شد.
آقاي مجردي با اشاره به نقش سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري در كاهش آمار اعزام هاي غيرمجاز گفت: اين سازمان نيز مي تواند به آژانسهاي مسافرتي توصيه كند كه زائران را براي اعزام به دفاتر زيارتي ارجاع دهند. منبع:روزنامه خراسان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران