هزینه اعزام به عتبات عالیات،مشخص می شود هزینه اعزام به عتبات عالیات،مشخص می شود هزینه اعزام به عتبات عالیات،مشخص می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هزینه اعزام به عتبات عالیات،مشخص می شود هزینه اعزام به عتبات عالیات،مشخص می شود هزینه اعزام به عتبات عالیات،مشخص می شود هزینه اعزام به عتبات عالیات،مشخص می شود هزینه اعزام به عتبات عالیات،مشخص می شود

هزینه اعزام به عتبات عالیات،مشخص می شود

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد هزینه نهایی اعزام زایران به عتبات عالیات هفته آینده مشخص می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل ازايرنا ، ˈمسعود اخوانˈ درباره پيشنهاد شركت شمسا در كاهش هزينه سفر به عتبات عاليات گفت: هياتي براي بررسي دقيق موضوع به عراق اعزام شده و نتيجه نهايي آن در هفته آينده مشخص مي شود.
در زمان حاضر هزينه زميني سفر به عتبات عاليات حدود 900 هزار تومان تا يك ميليون و 200 هزار تومان است.
هزينه هوايي اين سفر نيز حدود يك ميليون و 200 هزار تومان تا يك ميليون و 600 هزار تومان برآورد مي شود.
اخوان در ادامه با بيان اين كه اعزام زايران ايراني به عتبات عاليات توسط دفاتر زيارتي سراسر كشور صورت مي گيرد، گفت: مخالفان تمركز در اعزام زايران به عتبات عاليات را دفاتر غير مجاز تشكيل مي دهند.
وي افزود: در حال حاضر حدود يك هزار و 516 دفتر مجاز زيارتي در سراسر كشور، كار اعزام زايران به عتبات عاليات را انجام مي دهند.
اخوان با بيان اين كه امكان مذاكره اين تعداد دفاتر زيارتي داخلي با طرف هاي عراقي وجود ندارد، ادامه داد: اين دفاتر گردهم آمده و با تعيين هيات مديره مركزي، شركت مركزي سراسر ايران را تشكيل دادند كه به ˈشمساˈ معروف شده است.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با تاكيد بر اين كه فعاليت هيات مديره مركزي به نمايندگي از دفاتر زيارتي است، خاطر نشان كرد: شركت شمسا مانند يك اتحاديه يا صنف است كه دفاتر خصوصي زيارتي در سراسر ايران سهامدار آن هستند.
وي با اشاره به اين كه اين شركت مربوط به چند نفر نيست، اظهار كرد: در تمامي استان ها، شركت مركزي زيارتي استاني فعال است كه هيات مديره مركزي توسط اين شركت ها انتخاب مي شوند.
اخوان با بيان اين كه تشكيل شركت همتراز با شركت شمسا بايد توسط دفاتر مجاز زيارتي انجام شود، اضافه كرد: اكنون نيز همين دفاتر اين شركت را تشكيل داده اند و چيزي غير از آن نيست.
وي تاكيد كرد: فقط دفاتري كه مجوز فعاليت زيارتي دارند، حق ورود به عراق را دارند و خارج از اين چارچوب، هرگونه فعاليتي غيرقانوني خواهد بود.
چندي پيش نيز حجت الاسلام والمسلمين ˈسيد علي قاضي عسگرˈ نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با تمركززدايي در اعزام زايران ايران به عتبات عاليات مخالفت كرده بود.




نظرات کاربران