افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی

افزایش خودکشی خدمتکاران خانواده های عربستانی

در شش روز گذشته، سه خدمتکار زن خارجی در پایتخت عربستان، دست به خودکشی زدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از روزنامه "سبق"، در هفته گذشته سه خدمتكار زن كه در پايتخت عربستان و در منازل اتباع اين كشور مشغول كار بودند، خود را حلق آويز كرده و به زندگي خود پايان داده اند.
به نوشته اين روزنامه، دو تن از اين زنان اهل اتيوپي؛ و ديگري تبعه اندونزي بوده است.
از سوي ديگر، در پي اعدام يك خدمتكار زن تبعه سريلانكا به اتهام قتل فرزند خانوادۀ عربستاني كه در آن كار مي كرده، دولت سريلانكا ديروز (پنجشنبه) سفير خود در عربستان را از از رياض فرا خواند.
منابع رسانه اي سريلانكا اعلام كردند كه دولت اين كشور از عربستان خواسته بود كه جنازه زن اعدام شده را به كشورش تحويل دهند، اما مقامات سعودي ضمن مخالفت با اين درخواست، دستور دفن وي در عربستان را صادر كرده اند.
هجده ماه پيش هم در پي اعدام يك خدمتكار اندونزيايي در عربستان، دولت اندونزي سفر شهروندان خود به اين كشور را ممنوع كرده بود. در آن زمان بيش از 1.2 ميليون اندونزيايي در عربستان به عنوان خدمتكار يا كارگر ساختماني مشغول كار بودند.
شمار زيادي از اتباع كشورهاي جنوب شرق آسيا و نيز آفريقا، به عنوان خدمتكار منازل و يا كارگران ساده در كشورهاي حاشيه خليج فارس به كار اشتغال دارند كه از تبعيض، قوانين نابرابر شغلي و محروميت از حقوق مدني رنج مي برند.




نظرات کاربران