تظاهرات گسترده مردم عراق ضد بعثی‌ها

مطرح شدن درخواستهایی در عراق از سوی حامیان رژیم مخلوع بعث برای لغو قانون ریشه کنی این حزب، با تظاهرات اعتراض آمیز مردم در مناطق مختلف عراق از جمله بصره، کربلا، بغداد و چندین منطقه دیگر همراه شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از العالم، مردم عراق، تظاهرات گسترده‌اي را در شهرهاي جنوبي اين كشور برگزار و اعلام كردند با لغو قانون مبارزه با تروريسم مخالفند.
شركت‌كنندگان در اين تظاهرات كه در شهرهاي كربلا، الكوت، ديوانيه و بغداد و چند شهر ديگر برگزار شد، با حمل پرچم و پلاكاردهايي حمايت خود را از نوري مالكي نخست‌وزير عراق اعلام كردند.
تظاهركنندگان در كربلا با سردادن شعارهايي، تاكيد كردند كه با درخواستهاي مطرح شده مبني بر لغو ماده چهار قانون مبارزه با تروريسم مخالفند.
شركت‌كنندگان همچنين برخي كشورهاي منطقه‌اي و خارجي را به دست داشتن در ناآرامي‌هاي عراق متهم كردند.
مردم شهر كوت نيز با برگزاري تظاهرات، حمايت خود را از دولت عراق اعلام كردند.
در شهر ديوانيه هم صدها تن از علما ديني و سران قبايل و دانشجويان در كنار مردم، با حمل پرچم‌ عراق و دست نوشته‌هايي اعلام كردند، با لغو ماده چهار قانون مبارزه با تروريسم و نيز لغو قانون ريشه كني بعث مخالفند.
مردم شهر السماوة هم با سر دادن شعارهايي مخالفت‌شان را با آزادي كساني كه به اتهام اقدامات تروريستي بازداشت شده‌اند، اعلام كردند.
حزب الله عراق: همه بعثي ها را مي كشيم از سوي ديگر "هاشم البطاط" دبيركل حزب الله عراق در كنفرانسي مطبوعاتي در بغداد گفت: درخواست براي لغو قانون ريشه كني بعث به معناي كودتا برعليه قانون است.
السومريه نيوز به نقل از البطاط نوشت: در صورت لغو اين قانون، همه بعثي ها قتل‌عام خواهند شد.
البطاط از همه مردم عراق در نقاط مختلف اين كشور دعوت كرد با برگزاري تظاهرات، تثبيت ماده چهارم تروريسم را خواستار شوند تا از اين راه جنايتكاران بازداشت و پس از محاكمه اعام شوند.
وي با اشاره به ادعاي تجاوز به زنان در زندانهاي عراق، اظهار داشت: از سقوط صدام تا امروز هيچ موردي در خصوص ادعاي تجاوز به زنان عراقي در زندانها براي ما اثبات نشده است.
البطاط تأكيد كرد: بازداشت شدگان در زندانهاي عراق زندگي خوب و مرفهي دارند، كه اين امر موجب مي شود جنايتكاران براي ارتكاب جرم تشويق شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران