اعتراض برادر پادشاه عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان اعتراض برادر پادشاه عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان اعتراض برادر پادشاه عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعتراض برادر پادشاه عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان اعتراض برادر پادشاه عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان اعتراض برادر پادشاه عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان اعتراض برادر پادشاه عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان اعتراض برادر پادشاه عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان

اعتراض برادر پادشاه عربستان به ممنوعیت رانندگی زنان

برادر ناتنی شاه سعودی نسبت به ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان اعتراض کرده و درباره تردد رانندگان مرد نامحرم در خانه‌های سعودی‌ها هشدار داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از العالم، «طلال بن عبدالعزيز» با انتقاد شديد از محروم كردن زنان عربستاني از حق رانندگي گفت: دختر و خواهر من در مناطق روستايي و دهات رانندگي مي كنند، اما وقتي به شهر مي آيند اجازه رانندگي در شهر ندارند و اين بسيار زجرآور است.
وي افزود: مگر همه مردم در عربستان توانايي اجير كردن راننده دارند؟ پرداخت حقوق به راننده شخصي بسيار هزينه‌بر است و همه نمي‌توانند اين هزينه‌ها را بپردازند.
اين شاهزاده سعودي در ادامه گفت: روحانيان ( وهابي ) كه با رانندگي زنان مخالفند، چطور مي‌پذيرند كه يك مرد غريبه آزادانه و در تمام ساعت‌هاي شبانه روز در خانه هايمان بگردد تا وقتي كه به خدمت آنها نياز پيدا كنيم؟ مگر همين روحانيان نيستند كه اختلاط زن و مرد غريبه را حرام مي‌دانند؟
برادر ناتني پادشاه عربستان خاطرنشان كرد: آيا اين كارها را به سبب شك به زنانمان انجام مي‌دهيم؟ مگر ما به زنهايمان اعتماد نداريم؟ مصونيت زنان را در درجه اول خدا و سپس شرافت و اعتقادات آنان تامين مي كند نه اين گونه محدودسازي‌ها.
عربستان، تنها كشور جهان است كه در آن رانندگي زنان ممنوع است و رسيدگي به كارها و امور زنان بدون قيم و ولي امر امكان پذير نيست به طوري كه زن بدون داشتن قيم و ولي امر قادر به اخذ گذرنامه يا سفر به خارج از كشور نيست.
زنان عربستاني در ژوئن ۲۰۱۱ در اعتراض به ممنوعيت رانندگي زنان، اقدام به نقض اين قانون و رانندگي در شهر كردند و با ارسال نامه‌اي حاوي امضاي ۳۵۰۰ زن عربستاني به پادشاه اين كشور، لغو اين قانون را خواستار شدند.




نظرات کاربران