بازگشت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به ایران بازگشت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به ایران بازگشت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازگشت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به ایران بازگشت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به ایران بازگشت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به ایران بازگشت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به ایران بازگشت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به ایران

بازگشت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به ایران

48 زائر ایرانی آزاد شده از سوی عناصر مسلح در سوریه، پنجشنبه به ایران بازگشتند و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال خانواده‌ها و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت خارجه قرار گرفتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، 48 زائر ايراني آزاد شده از سوي عناصر مسلح در سوريه، پنجشنبه به ايران بازگشتند و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال خانواده‌ها و جمعي از نمايندگان مجلس و مسئولان وزارت خارجه قرار گرفتند.
اين زائران ايراني چهاردهم مرداد امسال در منطقه ريف شهر دمشق توسط عده‌اي افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه ربوده شده بودند كه پس از تلاش‌ها و رايزني‌هاي گسترده مقامات كشورمان، چهارشنبه گذشته آزاد و تحويل مقامات جمهوري اسلامي ايران شدند.
در پي آزادي اين گروه علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان طي تماس تلفني با همتايان سوري، قطري و ترك خود از كمك‌هاي آنان در اين زمينه قدرداني كرد.
تلاش‌هاي بنياد كمك‌هاي انساندوستانه
حسين اميرعبداللهيان، معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه هم درخصوص آزادي زائران ايراني گفت: با الطاف الهي توانستيم با اعلام طرح سياسي بشار اسد و آمادگي حكومت سوريه براي تحقق بندهاي اين طرح از جمله آزادي زندانيان، شاهد بازگشت زندانيان اين كشور به آغوش خانواده‌هايشان باشيم.
به گفته وي، در كنار اين اقدام با پيشرفت شرايط امنيتي در سوريه، تلاش‌هاي همه‌جانبه به عمل آمده از سوي وزارت امورخارجه و ساير بخش‌هاي ذي‌ربط در كشور، آزادي ٤٨زائر ايراني ربوده شده نيز محقق شد.
اميرعبداللهيان، تلاش‌هاي يك سازمان غيردولتي تركيه به نام بنياد كمك‌هاي انساندوستانه و اقدامات دولت قطر را در اين رابطه موثر دانست و از مسئولان اين بنياد انساندوستانه تشكر كرد.




نظرات کاربران