بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند

بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند

در سال گذشته میلادی بیش از 2 میلیون و 500 هزار گردشگر به عراق سفر کردند که اغلب آنان زائران عتبات عالیات بوده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، نشريه الزمان چاپ بغداد در گزارشي اعلام كرد در سال 2012 ميلادي بيش از از 2 ميليون و 500 هزار نفر به عراق سفر كردند كه اغلب آنان زائران عتبات عاليات بوده‌اند.
بر اساس همين گزارش، وزارت فرهنگ و گردشگري عراق اعلام كرد عتبات عاليات همانند مكه پذيراي خيل عظيمي از مسلمانان از سراسر جهان مي‌باشد.
بر همين اساس، از سال 1970 ميلادي تا كنون، اين آمار از تشرف به عتبات عاليات بي‌سابقه بوده است.
وزارت فرهنگ عراق آمار دقيقي از مليت زائران ارائه نداده است اما آن‌طور كه از ظواهر امر پيدا است، اغلب زائران از ايران به عتبات عاليات مشرف شده‌اند. پس از ايران نيز كشورهاي از جمله لبنان، بحرين و پاكستان در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.
اين نشريه در پايان اذعان داشت روزانه بيش از 6 هزار زائر ايراني عازم عتبات عاليات مي‌شوند.




نظرات کاربران