آخرین اخبار از ایرانیان دربند عربستان آخرین اخبار از ایرانیان دربند عربستان آخرین اخبار از ایرانیان دربند عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین اخبار از ایرانیان دربند عربستان آخرین اخبار از ایرانیان دربند عربستان آخرین اخبار از ایرانیان دربند عربستان آخرین اخبار از ایرانیان دربند عربستان آخرین اخبار از ایرانیان دربند عربستان

آخرین اخبار از ایرانیان دربند عربستان

سفیر ایران در عربستان با تأکید بر اینکه در مورد 21 نفر ایرانی بازداشتی اخیر سفارت یادداشتی رسمی به وزارت خارجه محل ارسال و خواستار دسترسی کنسولی به آنها شده است، گفت: موضوع دستگیری 21 نفر مورد نظر صرفا رسانه ای بوده و تا کنون مقامات سعودی در این زمینه مکاتبه رسمی نداشته اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، محمدجواد رسولي محلاتي، سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان سعودي، درباره آخرين اخبار از دستگيري 21 ايراني در عربستان، گفت: پيگيري امور زندانيان ايراني در عربستان سعودي به صورت جدي در دستور كار دستگاه ديپلماسي كشور و سفارت جمهوري اسلامي ايران در رياض و نيز سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در جده بوده و هست.
وي افزود: هفته گذشته بر اساس پيگيري به عمل آمده كنسول سفارت در شهر دمام ملاقاتي با 15 نفر از زندانيان ايراني كه به صورت غيرمجاز وارد عربستان سعودي شده بودند، داشته است.
محلاتي تأكيد كرد: در مورد 21 نفر بازداشتي اخير نيز سفارت يادداشتي رسمي به وزارت خارجه محل ارسال و خواستار دسترسي كنسولي به آنها شده است.
وي تصريح كرد: البته موضوع دستگيري 21 نفر صرفا رسانه اي بوده و تا كنون مقامات ذيريط سعودي در اين زمينه مكاتبه رسمي با سفارت نداشته اند.
رسولي محلاتي همچنين در خصوص مباحث مطرح شده پيرامون كاهش سهميه حجاج به ملاقات هفته گذشته خود با بندر بن حجار، وزير حج عربستان سعودي در جده اشاره كرد و اظهار داشت: در اين ملاقات پيرامون برگزاري مراسم حج در سال گذشته و همچنين مراسم عمره امسال و برنامه ريزي براي مراسم حج سال آينده مذاكراتي صورت گرفت.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان سعودي از مسئولين كشور عربستان براي همكاري مناسب و همچنين هماهنگي هاي به عمل آمده ميان مقامات دو كشور در زمينه برگزاري حج آرام و همراه با نظم و انضباط تقدير و تشكر به عمل آورد و برخي از مشكلات و محدوديت هاي به عمل آمده را مورد بحث و بررسي قرار داد.
طرح توسعه حرمين شريفين و كاهش سهميه حج براي كليه كشورها از جمله جمهوري اسلامي ايران ، از جمله محورهاي مذاكره محلاتي و وزير حج عربستان سعودي بود.
بر اساس اين گزارش وزير حج عربستان سعودي در ملاقات سفير جمهوري اسلامي ايران ضمن تأكيد بر اجراي عمليات طرح توسعه حرمين اظهار داشت: پس از اجراي طرح توسعه كه هدف آن افزايش تعداد حجاج و معتمرين از كليه كشورهاي اسلامي است ، طبيعتا سهميه حجاج ايراني نيز افزايش پيدا خواهد كرد.
به گفته محلاتي در اين جلسه مقرر شد در سفر موسوي، رئيس سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران به عربستان موضوعات مربوط به عمليات اجرايي مراسم حج و عمره مورد مذاكره و توافق طرفين قرار گيرد. منبع:مهر




نظرات کاربران