انجام 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در کشور انجام 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در کشور انجام 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انجام 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در کشور انجام 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در کشور انجام 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در کشور انجام 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در کشور انجام 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در کشور

انجام 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از 140 میلیون بار زیارت امامزادگان در سال جاری در سطح کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام والمسلمين علي محمدي، رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به ضرورت توجه به احكام شرعي وقف اظهار كرد: بر همين اساس سامانه بانك اطلاعات موقوفات در سطح كشور طراحي شده و اين سامانه در 500 نقطه در اقصي نقاط كشور نصب و اجرايي شده است.
وي افزود: استفاده از اين سامانه موجب حراست بيشتر از موقوفات شده و نيت واقفان نيز به درستي اجرا مي شود.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه اين سازمان براي استيفاي حقوق موقوفات تلاش زياد مي‌كند خاطرنشان كرد: تا پايان سال 88 به طور ميانگين 200 مورد وقف توسط ايرانيان صورت مي‌گرفت اما ارتباط گسترده با رسانه ها، حوزه هاي علميه و ساير دستگاه‌هاي تبليغاتي و اطلاع رساني گسترده شاهد پنج برابر شدن اين تعداد در سال 89 بوديم و روند رشد اين مسئله تاكنون ادامه داشته است.
وي با تأكيد بر امانت داري صحيح در حوزه وقف گفت: زماني كه مردم به سازمان اوقاف اعتماد كنند به يقين موارد وقف نيز در كشور گسترش مي يابد.
محمدي با اشاره به وظيفه ديگر سازمان اوقاف و امور خيريه يعني احياي بقاع متبركه امام زادگان در سراسر كشور بيان داشت: تاكنون اقدامات خوبي صورت گرفته و موجب افزايش حضور مردم در بقاع متبركه شده است.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه از 140 ميليون بار زيارت امامزادگان در سال جاري در سطح كشور خبر داد و افزود: مردم آمادگي اين استقبال دارند به همين دليل برنامه‌هاي مختلفي به مناسبت هاي گوناگون مذهبي مانند اعياد و محرم و صفر در اين اماكن برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد: در حوزه پرداختن به قرآن نيز تاكنون 21 دانشگاه علوم قرآني در سطح كشور احداث شده و مسابقات گوناگون نيز در رشته‌هاي مختلف حفظ و قرائت در استان هاي مختلف برگزار مي شود و نكته حائز اهميت در اين ميان استقبال روز افزون جوانان از اين مسابقات است كه در سال گذشته به بيش از 900 هزار شركت‌كننده رسيده است.
محمدي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر افزايش حافظان قرآن كريم در ايران عنوان كرد: در اين راستا و بر اساس احساس وظيفه شرعي سعي كرده‌ايم كلاس‌ها و مسابقات ويژه حفظ قرآن را نيز در سراسر كشور برگزار كنيم. منبع:ايكنا




نظرات کاربران