دیدار مقامات ایرانی و مصری درباره سوریه دیدار مقامات ایرانی و مصری درباره سوریه دیدار مقامات ایرانی و مصری درباره سوریه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار مقامات ایرانی و مصری درباره سوریه دیدار مقامات ایرانی و مصری درباره سوریه دیدار مقامات ایرانی و مصری درباره سوریه دیدار مقامات ایرانی و مصری درباره سوریه دیدار مقامات ایرانی و مصری درباره سوریه

دیدار مقامات ایرانی و مصری درباره سوریه

رئیس جمهور مصر تاکید کرد که نشست‌های اخیر مقامات مصر و ایران اساسا به بحران سوریه اختصاص داشته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از خبرگزاري آناتولي تركيه، «محمد مرسي» در كنفرانس خبري مشترك با «هرمن وان رمپاي» رئيس شوراي اتحاديه اروپا گفت كه ديدار اخير مقامات ايراني و مصري اساسا به خاطر بحران سوريه بوده است كه تهران در آن ايفاي نقش مي‌كند.
وي درباره نوع روابط مصر و ايران در سايه سفر مقامات ايراني به قاهره كه آخرين آن سفر «علي اكبر صالحي» وزير خارجه ايران در هفته گذشته بود، اظهار داشت: پرونده اصلي كه در اين ديدارها بررسي مي‌شود موضوع سوريه است كه در همه ديدارها موضوع اصلي است.
مرسي تصريح كرد كه كشورش مي‌خواهد امنيت سوريه و ثبات آن تحقق يابد و ما نيز از طريق سازمان ملل و اتحاديه عرب سعي در تحقق اين هدف داريم.
وي بر ضرورت برقراري آتش‌بس و توقف خونريزي‌ها در سوريه تاكيد و اشاره كرد كه جايي براي نظام كنوني سوريه نيست.
مرسي همچنين گفت كه با توسل به اقدام نظامي از خارج سوريه براي يكسره كردن سرنوشت درگيري در سوريه و تجزيه آن به هر شكلي، مخالف است.
رئيس جمهور مصر درباره روند متوقف شده صلح خاورميانه نيز خواستار هماهنگي همه اقدامات مربوط به صلح در منطقه و فلسطين در ميان همه طرف‌هاي موثر اعم از مصر، اتحاديه عرب و سازمان ملل و اعمال فشار براي احياي مذاكرات مستقيم بدون شروط، شد.
وي افزود كه بنا به گفته اتحاديه اروپا در صورت تداوم شهرك‌سازي‌‌ها، پيامدهاي ناگواري در انتظار اسرائيل خواهد بود.




نظرات کاربران