هشدار بیش از یکصد عالم دینی عربستان به رژیم آل سعود هشدار بیش از یکصد عالم دینی عربستان به رژیم آل سعود هشدار بیش از یکصد عالم دینی عربستان به رژیم آل سعود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشدار بیش از یکصد عالم دینی عربستان به رژیم آل سعود هشدار بیش از یکصد عالم دینی عربستان به رژیم آل سعود هشدار بیش از یکصد عالم دینی عربستان به رژیم آل سعود هشدار بیش از یکصد عالم دینی عربستان به رژیم آل سعود هشدار بیش از یکصد عالم دینی عربستان به رژیم آل سعود

هشدار بیش از یکصد عالم دینی عربستان به رژیم آل سعود

یکصد و یک عالم دینی در استان القصیم در مرکز عربستان، با هشدار به رژیم آل سعود درباره عواقب بازداشت غیرقانونی فعالان سیاسی، از این رژیم خواستند که ضمن در پیش گرفتن رفتارعادلانه با مردان و زنان دربند، زندانیان بی گناه را فوراً آزاد کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از العالم، يكصد و يك عالم ديني در استان القصيم در مركز عربستان، با هشدار به رژيم آل سعود درباره عواقب بازداشت غيرقانوني فعالان سياسي، از اين رژيم خواستند كه ضمن در پيش گرفتن رفتارعادلانه با مردان و زنان دربند، زندانيان بي گناه را فوراً آزاد كند.
علماي ديني عربستان در بيانيه اي شديد اللحن از آل سعود خواستند كه همه مصاديق ظلم و ستم را متوقف كند و تكبر و زور گويي را كنار بگذارد.
آنها به اين رژيم هشدار دادند كه تأخير در رسيدگي به مطالبات مردم منجر به تشديد تظاهرات، تحصن و اعتراض هاي مردم خواهد شد. علماي ديني عربستان دربيانيه خود خواستار محاكمه عادلانه زندانيان، جبران خسارت مادي و معنوي زندانيان بي گناه و محاكمه مجرمان شدند.
علماي ديني مساله زندانيان سياسي را دغدغه جامعه عربستان توصيف و اعلام كردند كه برخي از زندانيان از چند سال پيش محبوس هستند ولي هنوز به دستگاه قضائي معرفي نشده اند و برخي ديگر كه حكم آزادي آنها صادر شده نيز هنوز آزاد نشده اند و برخي هم مورد اهانت مسئولان زندان قرار مي گيرند.
آنها همچنين از مسئولان سعودي خواستند به زناني كه براي آزادي اعضاي خانواده هاي خود به خيابان ها مي آيند و دست به اعتراض مي زننند، تعدي و اهانت نكنند.
علماي ديني عربستان اعلام كردند: تعداد زندانياني كه آزاد مي شوند، كمتر از حد انتظار است و همين امر باعث نارضايتي عمومي به خصوص در ميان خانواده هاي زندانيان شده است و افزايش تظاهرات و اعتراض ها بيانگر اين امر است.
امضاكنندگان بيانيه، به آل سعود هشدار دادند كه فريفتۀ قدرت خود نشوند. آنان همچنين تاكيد كردند كه اگر آل سعود به خواسته مردم مبني بر آزادي زندانيان توجه نكند، اعتراضات مردمي افزايش خواهند يافت و آنان ديگر فقط به آزادي زندانيان اكتفا نخواهند كرد.
علماي ديني عربستان هشدار دادند كه اگر آل سعود همچنان مطالبات مردم را ناديده بگيرد و اعتراضات به اوج خود برسد، ديگر حتي آزادي زندانيان هم سودي به حال رژيم نخواهد داشت.




نظرات کاربران