پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود

پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود

از ابتدای راه اندازی این خط پروازی، هر هفته یک فروند هواپیمای پهن پیکر، سبزوار را به مقصد عراق ترک می‌کرد که به سبب پر نشدن ظرفیت به هر دو هفته یک پرواز کاهش یافت که این ظرفیت هم در برخی مواقع تکمیل نمی‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري،‌ مسعود مجردي مدير حج و زيارت خراسان رضوي گفت: پر نشدن ظرفيت پروازهاي عتبات، ارايه نشدن خدمات ارزي و مناسب نبودن سالن ترانزيت از جمله گلايه‌هاي مردم است كه حج و زيارت خراسان رضوي پس از تلاشهاي زياد براي رفع اين مشكلات، چاره‌اي جز حذف پروازهاي عتبات از فرودگاه سبزوار و انتقال آن به فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد نداشت.
وي گفت: از ابتداي راه اندازي اين خط پروازي، هر هفته يك فروند هواپيماي پهن پيكر، سبزوار را به مقصد عراق ترك مي‌كرد كه به سبب پر نشدن ظرفيت به هر دو هفته يك پرواز كاهش يافت كه اين ظرفيت هم در برخي مواقع تكميل نمي‌شود.
به گفته وي، در اين زمينه فرماندار و نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي پيگيري‌هايي را انجام داده‌اند كه متأسفانه به نتيجه نرسيده است.
مجردي گفت: نامه حذف پروازهاي عتبات از فرودگاه سبزوار به اداره پرواز سازمان حج و زيارت كشور نوشته شده كه با توجه به مشكلات مطرح شده، به احتمال بسيار زياد پروازهاي عتبات از سبزوار حذف و به مشهد منتقل خواهد شد.
وي پيش از اين گفته بود، در صورت تداوم مشكلات مطرح شده، عزيمت زائران كاروانهاي شهرستانهاي نيشابور، بردسكن، كاشمر و خليل آباد از فرودگاه سبزوار الزامي نخواهد بود.
به گفته وي، هم اكنون هر دو هفته يك پرواز پهن پيكر با 150 زائر- در مجموع چهار كاروان زيارتي- از فرودگاه بين المللي سبزوار به مقصد عراق انجام مي شود كه دو كاروان مربوط به شهرستان سبزوار و دو كاروان از شهرهاي نيشابور، كاشمر، خليل آباد و بردسكن است.
وي گفت: حج و زيارت بستر انجام پروازها از فرودگاه سبزوار را براي آسايش و رفاه مردم فراهم كرده و مسؤولان محلي و بانك نيز نبايد نسبت به خواسته مردم بي تفاوت باشند.
به گفته مجردي، چنانكه پليس گذرنامه خدمات خاص خود را در فرودگاه سبزوار ارايه مي دهد، بانك نيز بايد باجه ارزي در اين فرودگاه داير و مطابق قانون ارز مسافران را پرداخت كند.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون انتقال زائران خراسان رضوي توسط چهار پرواز پهن پيكر در هفته از فرودگاه بين المللي هاشمي نژاد مشهد به مقصد بغداد و برعكس انجام مي شود.
شايان ذكر است، در حالي كه بر اساس مقررات ارزي بانك مركزي، فروش ارز به مسافران خارج از كشور براي يك بار در سال، 300 دلار به نرخ مبادله اي بايد پرداخت شود، اما به سبب ايجاد محدوديتهاي موجود تنها بخشي از مردم مي توانند ارز براي سفر دريافت كنند.
ارز مبادله اي براي سفر زائران عمره مفرده و عتبات عاليات نيز براي هر نفر 300 دلار به نرخ مبادله اي (هر دلار 2458 تومان) در نظر گرفته شده، اما زائراني كه از فرودگاه سبزوار قصد عزيمت به عتبات عاليات را دارند، از اين حق قانوني خود به دليل نبود باجه فروش ارز در فرودگاه بين المللي اين شهرستان محرومند و ارز مسافرتي آنها در فرودگاه هاشمي نژاد مشهد و بانكها هم پرداخت نمي‌شود.




نظرات کاربران