انتقال درهای حرم طفلان مسلم (ع) به عراق انتقال درهای حرم طفلان مسلم (ع) به عراق انتقال درهای حرم طفلان مسلم (ع) به عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقال درهای حرم طفلان مسلم (ع) به عراق انتقال درهای حرم طفلان مسلم (ع) به عراق انتقال درهای حرم طفلان مسلم (ع) به عراق انتقال درهای حرم طفلان مسلم (ع) به عراق انتقال درهای حرم طفلان مسلم (ع) به عراق

انتقال درهای حرم طفلان مسلم (ع) به عراق

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین از انتقال درهای حرم مطهر طفلان مسلم (ع) از شهرهای همدان، کرمانشاه و ایلام به شهر مسیب عراق خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، محمد رضا صديقي اظهار داشت: اين 2 در كه توسط ستاد بازسازي استان قزوين و با به كارگيري بهترين هنرمندان كشور ساخته شده است، پس از بازديد مردم در قالب كاروان حامل درهاي حرم طفلان مسلم (ع)، پس از عبور از شهرهاي همدان، كرمانشاه و ايلام به عراق اعزام و در حرم طفلان مسلم(ع) نصب مي‌شود.
وي افزود: حركت اين كاروان از ساعت 10 صبح امروز شنبه هفتم بهمن ماه به سمت شهر آوج در استان قزوين آغاز شده است و پس از عبور از شهرستان‌هاي بهار، لالجين و كبودرآهنگ، فردا شب به همدان مي‌رسد و سپس به استان‌هاي كرمانشاه و ايلام عزيمت كرده، از مرز مهران وارد شهر مسيب عراق و حرم طفلان مسلم (ع) خواهد شد.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان قزوين در ادامه در خصوص مشخصات درهاي ساخته شده اظهار داشت: طول هر يك از درها با كتيبه 3.70 ، عرض آن 2.70 و وزن ۲ عدد در، 3 تن است كه با بيش از 2500 ساعت كار قلمزني و منبت كاري و گره چيني و آبكاري با طلاي ناب و 58 قطعه ميناكاري شده، آماده نصب شده است.
صديقي در پايان در خصوص نحوه تأمين بودجه ساخت درها اظهار داشت: كليه هزينه‌هاي ساخت اين درها توسط مردم استان قزوين تامين شده است.


| شناسه مطلب: 34353




كربلا طفلان مسلم



نظرات کاربران