زائران عتبات محروم از واکسینه شدن زائران عتبات محروم از واکسینه شدن زائران عتبات محروم از واکسینه شدن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران عتبات محروم از واکسینه شدن زائران عتبات محروم از واکسینه شدن زائران عتبات محروم از واکسینه شدن زائران عتبات محروم از واکسینه شدن زائران عتبات محروم از واکسینه شدن

زائران عتبات محروم از واکسینه شدن

قیمت واکسن مننژیت و هپاتیت گران شد و این در حالیست که به زائران عتبات عالیات نیز واکسن آنفلوآنزا و مننژیت تزریق نمی‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از تسنيم ، قيمت واكسن مننژيت كه چندي قبل 16 هزار و 500 تومان بود از تاريخ اول بهمن به مبلغ 20 هزار تومان افزايش يافته است و همچنين قيمت واكسن هپاتيت نيز كه قبلاً 2 هزار و 800 تومان بود به قيمت 4 هزار تومان افزايش يافته است كه مراكز واكسيناسيون جمعيت هلال احمر استان تهران از ساعت 8 صبح الي 14:30 اين واكسن‌ها را به زائران ارائه مي‌كنند.
در مراجعه به يكي از شعب جمعيت هلال احمر در سطح شهر تهران كه متولي واكسيناسيون زائران و حجاج است مسئول اين شعب با اشاره به اينكه به دليل افزايش قيمت از طرف شركت توليد كننده كه يك شركت فرانسوي است مجبور شديم از تاريخ اول بهمن قيمت واكسن مننژيت را 16 هزار و 500 تومان به 20 هزار تومان افزايش دهيم.
وي با اشاره به مشكلات تحريم‌هاي ارزي و حتي دارويي كشورمان كه برخلاف گفته‌هاي غربيان حتي كشورمان را از نظر دارويي و و واكسن تحت فشار قرار داده‌اند، مي‌گويد: اين در حالي است كه قيمت واقعي اين واكسن‌هاي مننژيت با هزينه حمل و نقل و موارد ديگر به 25 هزار تومان مي‌رسد كه هلال احمر از درآمدهاي خود به اين واكسن‌ها سوبسيد مي‌دهد.
زائران عتبات محروم از واكسينه شدن همچنين با بررسي‌هاي مربوطه متوجه مي‌شوي كه واكسن مننژيت و آنفلوآنزا نيز چندين ماه است كه به زائران عتبات عاليات ارائه نمي‌شود در حاليكه تا قبل از فشار غرب بر حوزه دارو و واكسن تمام زائران عتبات عاليات (عراق و سوريه) با مراجعه به شعب هلال احمر اين واكسن‌ها را تزريق مي‌كردند.
يكي از مسئولان هلال احمر با بيان اينكه در حال حاضر فقط به حجاج واكسن مننژيت تزريق مي‌شود، ادامه مي‌دهد: تا قبل از فشار غرب تمام يخچال‌هاي ما پر از واكسن‌هاي مننژيت و آنفوآنزا بود ولي در حال حاضر برخلاف گذشته كه با خاور واكسن به شعبه مي‌آورديم بايد با يك خودرو سواري در حدود يك هزار تا 20 هزار واكسن به صورت روزانه به شعب انتقال دهيم.
در اين زمينه يكي از مسئولان هلال احمر در توضيح عدم تزريق واكسن مننژيت و آنفلوآنزا به زائران عتبات عاليات بيان داشت كه به ما طي نامه‌اي عنوان كرده‌اند كه ديگر به زائران عتبات عاليات واكسن مننژيت و آنفلوآنزا تزريق نكنيم.
مننژيت يك بيماري باكتريايي حاد مي‌باشد كه با تب، سردرد، تهوع و استفراغ، انقباض عضلات گردن و بثورات جلدي همراه است و در اين زمينه تزريق واكسن مننژيت حداقل 10 روز قبل از مسافرت به كشور عربستان سعودي علي الخصوص در هنگام سفر حج و عمره ضروري است.
زائران بايد به يكي از شعب جمعيت هلال احمر در سراسر كشور مراجعه و نسبت به تلقيح واكسن مننژيت اقدام و كارت زرد رنگ آن را در هنگام سفر به همراه داشته باشند.
همچنين در اين زمينه ناصر رياحي، ريس اتحاديه واردكنندگان دارو درباره افزايش قيمت واكسن مننژيت و همچنين كمياب شدن ناگهاني آن در كشور عنوان كرده است: در بازار دارويي كشور 2 نوع واكسن مننژيت وجود دارد. يكي از آن‌ها با ورژن ساده‌تر و با قيمت مناسب در بازار وجود دارد و شركت جهان‌ ... كه يكي از قديمي‌ترين شركت‌هاي وارد كننده است و در زمينه واردات محصولات مهم دارويي و تجهيزات پزشكي فعاليت مي‌كند وظيفه ورود اين نوع واكسن را برعهده دارد و نوع ديگر اين واكسن كه در بازار دارويي كشور وجود دارد به دليل لوكس بودن و روش ساخت آن، كه از تكنولوژي بر‌تر روز بهره گرفته، گران‌تر و با تعداد محدودي در كشور فروخته مي‌شود.




نظرات کاربران