جشن میلاد رسول اکرم(ص) در کنسولگری ایران در کربلا تصویر جشن میلاد رسول اکرم(ص) در کنسولگری ایران در کربلا تصویر جشن میلاد رسول اکرم(ص) در کنسولگری ایران در کربلا تصویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن میلاد رسول اکرم(ص) در کنسولگری ایران در کربلا تصویر جشن میلاد رسول اکرم(ص) در کنسولگری ایران در کربلا تصویر جشن میلاد رسول اکرم(ص) در کنسولگری ایران در کربلا تصویر جشن میلاد رسول اکرم(ص) در کنسولگری ایران در کربلا تصویر جشن میلاد رسول اکرم(ص) در کنسولگری ایران در کربلا تصویر

جشن میلاد رسول اکرم(ص) در کنسولگری ایران در کربلا تصویر

جشن میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) همزمان با شام هفدهم ربیع‌الاول در کنسولگری ایران در کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج، وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به كربلا، در اين جشن كه با حضور سركنسول ايران، مسئولان نمايندگي بعثه و جمعي از مديران شمسا برگزار شد، مداحان اهل‌بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام در وصف رسول گرامي اسلام و سلاله پاك و مطهرشان به مدح و منقبت پرداختند.
سخنران اين مراسم حجت‌الاسلام عبدوس بود كه موضوع سخنراني خود را صبر و ايستادگي در برابر دشمنان، به عنوان يكي از آموزه‌هاي مهم نبوي قرار داد. وي با اشاره به اينكه يكي از آموزه‌هاي زندگي پيامبر اسلام، مقاومت در برابر دشمنان است، از نگاه قرآن عامل پيروزي در برابر دشمنان را استقامت دانست و اظهار داشت: خداوند در قرآن كريم مي‌فرمايد كه اگر در راه خدا، استقامت و پايداري بورزيد، آب گوارا به شما خواهيم نوشاند. منظور از آب، پيروزي، رستگاري و فلاح است.
وي بيان داشت: در طول تاريخ رمز پيروزي و سربلندي امت‌ها و جوامع، ايستادگي و عامل ذلت و شكست امت‌ها، سستي، تنبلي و فرار از سختي و دشواري بوده است.
عبدوس با اعلام اينكه موفقيت ائمه اطهار هم در سايه استقامت و صبر بوده است، بيان داشت: به عنوان مثال مردم كوفه در زمان حضرت علي عليه‌السلام در دو چهره متفاوت ظاهر شدند. اول همراهي و همدلي و جهاد و مبارزه بود كه مولا به تمجيد آنان پرداخت و چهره دوم، شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت و شانه خالي نمودن از جهاد و مبارزه با طاغيان و نيروهاي معاويه بود كه‌ حضرت علي(ع) به سرزنش آنان پرداختند.
مراسم با مولودي‌خواني و مديحه‌سرايي توسط مداحان اهل‌بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام ادامه يافت و در پايان از طرف كنسولگري ايران در كربلاي معلي، از ميهمانان با شيريني و شام پذيرايي به عمل آمد.


| شناسه مطلب: 34402







نظرات کاربران