ایجاد عقد اخوت بین مسجد سهله و مسجد جمکران

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران در دیدار با رییس دیوان وقف شیعی عراق پیشنهادی مبنی بر ایجاد ارتباط معنوی و برقراری عقد اخوت میان مسجد سهله و مسجد جمکران را مطرح کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، سيد صالح الحيدري، رييس ديوان وقف شيعي عراق از مراكز مختلف مسجد مقدس جمكران بازديد كرد.
علي نيكان قمي در اين ديدار به تشريح موقعيت مسجد مقدس جمكران پرداخت و گفت: اين مسجد شريف پس از انقلاب حدود 300 برابر گسترش پيدا كرده و اميدواريم با توجه به كثرت زائران و نمازگزاران اين مكان مقدس فضاهاي بهتر و مناسبتري را ايجاد كنيم كه اين كار در حال اجرا است.
معاون اجرايي مسجد مقدس جمكران در بخش ديگري از سخنان خود بيشترين حضور مردم در اين مكان مقدس را در روز هاي سه شنبه ذكر كرد و گفت: شبدر اين روز با خيل عظيم مردم مواجه هستيم كه از سراسر كشور خود را به اين مكان مقدس مي رسانند و عده اي نيز تا سحر در مسجد حضور مي يابند.
نيكان قمي در بخش ديگري از سخنان خود، راهپيمايي روز اربعين در عراق را حركت عظيمي دانست كه در تاريخ تشيع بي سابقه است و در ادامه ابراز داشت: اميدواريم اين حركت عظيم همچنان تحت اشراف اوقاف و دولت عراق ادامه پيدا كند و مسجد مقدس جمكران نيز آماده است كه موكبي در مسير اربعين سال آينده براي زائران حرم حسيني برپا نمايد.
وي همچنين در ادامه به ارائه پيشنهادي در خصوص ايجاد ارتباط معنوي بيشتر بين مسجد سهله و مسجد جمكران پرداخت و گفت: با توجه به موقعيت جنابعالي در دولت عراق پيشنهاد مي شود كه بين مسجد جمكران و مسجد سهله برادر خوانده گي و ارتباط معنوي رسمي و مكتوب ايجاد شود.
رييس ديوان وقف شيعي عراق نيز در اين ديدار ضمن تمجيد از طرح هاي عمراني و خدماتي صورت گرفته در مسجد مقدس جمكران در سخناني اظهار داشت: اين مكان مقدس معنويتي خاص براي نمازگزاران به وجود مي آورد و از جايگاه معنوي بسيار خوبي بين زائران برخوردار است.
سيد صالح الحيدري ضمن استقبال از پيشنهاد مدير اجرايي مسجد مقدس جمكران مبني بر ايجاد ارتباط معنوي بين مسجد سهله و مسجد جمكران بيان داشت: ما نيز آمادگي داريم در صورت ارسال پيشنهاد آن را بررسي كرده و مقدمات انجام اين كار، طبق قوانين دو كشور را فراهم آوريم.




نظرات کاربران