شب‌های جمعه کربلا، جلوه‌ای از اربعین حسینی+تصویر شب‌های جمعه کربلا، جلوه‌ای از اربعین حسینی+تصویر شب‌های جمعه کربلا، جلوه‌ای از اربعین حسینی+تصویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شب‌های جمعه کربلا، جلوه‌ای از اربعین حسینی+تصویر شب‌های جمعه کربلا، جلوه‌ای از اربعین حسینی+تصویر شب‌های جمعه کربلا، جلوه‌ای از اربعین حسینی+تصویر شب‌های جمعه کربلا، جلوه‌ای از اربعین حسینی+تصویر شب‌های جمعه کربلا، جلوه‌ای از اربعین حسینی+تصویر

شب‌های جمعه کربلا، جلوه‌ای از اربعین حسینی+تصویر

عصرهای پنج‌شنبه تا پاسی از شب و صبح‌ تا ظهر جمعه‌ها، جلوه‌های عظمت حسینی و ارادت بی حد و حصر شیعیان به آستان ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را 1400 سال پس از شهادت آن حضرت می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به كربلاي معلي، در اين لحظات مردم عراق از شهرهاي دور و نزديك براي زيارت حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام خود را به كربلاي معلي رسانده و از فضاي معنوي حرم مطهر بهره‌مند مي‌شوند.
اما مردم ولايتمدار كربلا و شهرهاي اطراف در قالب موكب‌هاي مختلف نيز به منظور خدمات‌رساني به ميهمانان امام حسين عليه‌السلام به طور خودجوش و از سر عشق و ارادت با برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در اطراف حرم مطهر و بين‌الحرمين به پذيرايي از زائران مي‌پردازند.
چاي، آب، شربت، كلوچه، آش، قيمه،‌ غذاهاي محلي، قهوه و... از جمله خوراكي‌هايي است كه در اين موكب‌ها بين زائران با حرارت و شوق خاصي توزيع مي‌شود.
در اين لحظات، كربلاي معلي جلوه‌اي از اربعين حسيني را در دل‌ها زنده مي‌كند كه در آن هزاران موكب از سراسر عراق، پذيراي ميليون‌ها زائر پياده در مسيرهاي مختلف از جمله نجف تا كربلا هستند.


| شناسه مطلب: 34446




كربلا عتبات نذري



نظرات کاربران