سفر زایران به سامرا میسر می شود سفر زایران به سامرا میسر می شود سفر زایران به سامرا میسر می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر زایران به سامرا میسر می شود سفر زایران به سامرا میسر می شود سفر زایران به سامرا میسر می شود سفر زایران به سامرا میسر می شود سفر زایران به سامرا میسر می شود

سفر زایران به سامرا میسر می شود

مسوول بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات، گفت: به زودی شرایط سفر زایران به سامرا فراهم می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري، افزود: مسير سامرا از نظر امنيتي داراي مشكل جدي نيست و بايد شركت هاي طرف قرارداد مشكلات را حل كنند.
وي با بيان اين كه لازم است در برنامه سفر زايران به سامرا بررسي مجدد انجام شود، ادامه داد: از دولت عراق هم انتظار مي رود امنيت مسير را تامين كند كه در اين صورت زايران به راحتي مي توانند به زيارت امامان عسكري و امامزاده محمد در مسير بازگشت نايل شوند.
مسوول بعثه مقام معظم رهبري در عتبات عاليات درباره امكان سفر به مداين براي زيارت مرقد حضرت سلمان فارسي نيز توضيح داد: فعلا زيارت مرقد حضرت سلمان در اولويت برنامه هاي زيارتي نيست، هرچند كه توليت اين آستان، بسيار علاقمند به انجام سفر زايران به اين منطقه است.
وي با يادآوري اعزام محدود چند كاروان در گذشته به شهر مداين براي زيارت بزرگان مدفون در اين شهر و بازديد از طاق كسري، اظهار كرد: قرار بود تمهيدات امنيتي از سوي مسوولان امنيتي منطقه ايجاد شود اما هنوز اقدام جدي نشده است و سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري هم به تصميم قطعي درباره اعزام زاير به اين منطقه نرسيده است.
** ستون هاي ضريح جديد مرقد مطهر امام حسين (ع) نصب و تقويت شده است حجت الاسلام و المسلمين اسكندري با بيان اين كه حدود 12 روز طول كشيد تا ضريح قبلي برداشته شود، اضافه كرد: مراحل بازكردن ضريح قبلي توسط توليت آستان قدس حسيني انجام شد و ضريح نيز در اختيار آنان مي باشد.
وي با اشاره به خاك برداري كف مرقد مطهر و تقويت ستون ها براي نصب ضريح جديد، خاطر نشان كرد: عمليات نصب ضريح جديد توسط سازندگان ضريح و تيم اعزامي از ستادبازسازي عتبات عاليات انجام مي شود كه بر اساس برنامه ريزي انجام شده ، سنگ كاري كف مرقد به اتمام رسيده و پايه ها نصب شده است.
مسوول بعثه مقام معظم رهبري در عتبات عاليات، دليل تقويت ستون هاي نصب ضريح را سنگين تر بودن ضريح جديد نسبت به ضريح قبلي اعلام كرد و افزود: به گفته مسوولين امر تا يك ماه ديگر كار نصب ضريح جديد امام حسين (ع)، پايان مي يابد.
وي هم چنين درباره تصميم آستان قدس حسيني براي نگهداري ضريح قبلي در موزه حرم گفت: موزه فعلي بايد توسعه يابد كه با اين اقدام، ضريح قبلي نصب و امكان بازديد از آن براي علاقمندان فراهم خواهد شد.
** مشكلي براي زيارت زايران وجود ندارد حجت الاسلام و المسلمين "رضا اسكندري" درباره امكان زيارت نيز به خبرنگار ما گفت: رواق هاي منتهي به حاير حسيني باز است و امكان زيارت مرقد حبيب ابن مظاهر، سيد ابراهيم مجاب و شهداي كربلا نيز فراهم است است.
وي ادامه داد: مسجد بالاسر مرقد اباعبدالله الحسين(ع) نيز تا منطقه حاير حسيني باز است و زايران مي توانند در اين محل اعمال مخصوص را انجام دهند.
** كاهش هزينه هاي سفر به عتبات عاليات هم چنان در دستور كار است مسوول بعثه مقام معظم رهبري در عتبات عاليات با يادآوري كاهش هزينه هاي سفر به عتبات عاليات، اظهار كرد: مسوولان شركت شمسا، سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري نسبت به هزينه هاي سفر به عتبات عاليات بررسي هاي كارشناسانه انجام داده اند.
وي اظهار اميدواري كرد با تلاش همه دست اندكاران بتوان باز هم هزينه اين سفر معنوي كاهش يابد تا امكان سفر اقشار بيشتر دوستداران ائمه اطهار در كشور عراق فراهم شود.




نظرات کاربران