روزانه چه تعداد و چه نوع غذاهای برای زائران تهیه می‌شود؟ عکس روزانه چه تعداد و چه نوع غذاهای برای زائران تهیه می‌شود؟ عکس روزانه چه تعداد و چه نوع غذاهای برای زائران تهیه می‌شود؟ عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روزانه چه تعداد و چه نوع غذاهای برای زائران تهیه می‌شود؟ عکس روزانه چه تعداد و چه نوع غذاهای برای زائران تهیه می‌شود؟ عکس روزانه چه تعداد و چه نوع غذاهای برای زائران تهیه می‌شود؟ عکس روزانه چه تعداد و چه نوع غذاهای برای زائران تهیه می‌شود؟ عکس روزانه چه تعداد و چه نوع غذاهای برای زائران تهیه می‌شود؟ عکس

روزانه چه تعداد و چه نوع غذاهای برای زائران تهیه می‌شود؟ عکس

همیشه عواملی هستند که در سفرها گمنامند و کمتر به چشم می آیند، عواملی که با وضو، عشق و ارادت به خدای متعال، رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) کار می کنند و اینگونه در تمام اعمال و مناسک شریکند، حتی اگر کسی یادشان نکند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در مدينه منوره، در آشپزخانه الدخيل روزانه 19 هزار و 300 غذا پخت مي شود كه در دو وعده تقديم زايران آستان رسول مهرباني ها و خاندان پاكش، مي كنند.
همه عوامل اين آشپزخانه ايراني هستند و تقريبا بيشتر اقلام غذايي نيز از ايران اسلامي تامين مي شود.
مسوول تغذيه اين آشپزخانه در بازديد نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره از اين آشپزخانه، تعداد اين افراد را 44 نفر برشمرد و گفت: هدف از ايجاد اين آشپزخانه، اين است كه زاير دغدغه اي براي تامين غذا نداشته باشد و اصلا به اين موضوع فكر نكند.
وي با بيان اين كه پخت غذا در آشپزخانه به انجام امور فرهنگي نيز كمك مي كند، افزود: تلاش بر اين است كه زاير براي زيارت فراغت خاطر داشته باشد و عوامل آشپزخانه نيز با اين كار خود را در زيارتشان شريك مي دانند.
"مهدي اميري" درباره ويژگي هاي عوامل آشپزخانه الدخيل نيز اظهار كرد: اين افراد قبل از ورود به كار، وضو مي گيرند و با توسل به معصومين سلام الله عليهم، ذايقه زايران ايراني را با غذاي ايراني قرين مي سازند.
وي، كار در آشپزخانه را مشابه پذيرايي د رمجالس مهماني دانست و ادامه داد: همان گونه كه در مجالس خود از خودي ها تقاضا مي كنيم تا در پذيرايي كمك كنند، پيامبر اعظم نيز از خودي هاي خود خواسته است كه به مهمانانش خدمت و از آن ها پذيرايي كنند. مسوول تغذيه آْشپزخانه الدخيل اضافه كرد: اعتقاد داريم غذايي كه اينجا طبخ مي شود مانند غذاي نذري براي اباعبدالله الحسين است و كارگزاران آشپزخانه با اين نيت غذا پخت مي كنند.
"رحيم فايض پور" مدير اين آشپزخانه نيز با بيان اين كه اعمال زاير در كنار تغذيه سالم محقق مي شود، گفت: براي عوامل آشپزخانه هم برنامه هاي فرهنگي در نظر گرفته شده و اجرا مي شود.
وي، افزود: هر شب، اين افراد گرد هم جمع مي شوند و به قرائت قرآن مي پردازند و ثواب آن را نثار روح رسول الله الاعظم(ص) و صديقه طاهره فاطمه زهرا و ائمه اطهار مي فرستند.
حجت الاسلام و المسلمين "نجف نجفي روحاني" نيز در جمع عوامل آشپزخانه و تغذيه هتل ها، غذايي كه در اينجا طبخ مي شود را نسبت به هتل ها يا رستوران ها متفاوت دانست و گفت: در اين جا غذا با عشق و محبت اهل بيت طبخ مي شود اما در رستوران هاي ديگر به دليل پول است.
وي با بيان اين كه ثواب كساني كه به نحوي مشكلات زايران را برطرف مي كنند، چندين برابر ثواب زايران را دارند، افزود: اگر اين افراد نباشند، زايران نيز نمي توانند به اعمالشان برسند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، با تاكيد بر اين كه به گونه اي عمل كنيم تا اسراف انجام نشود، اظهار كرد: اگر غذا و مواد غذايي اسراف شود، قطعا پيامبر اكرم(ص) ناخوشنود خواهند شد.
وي با يادآوري اين كه فراموش نكنيم در محضر رسول خدا(ص) انجام وظيفه مي كنيم، ادامه داد: سعي كنيم همواره با وضو باشيم و نورانيت خود را افزايش دهيم.
نجفي روحاني، تحمل و صبر در برابر توقعات و انتظارات برخي زايران را مهم دانست و اضافه كرد: بدانيم كه پيامبر اعظم(ص) شاهد و ناظر بر اعمال ماست و نبايد با زايرانش به گونه اي نامطلوب برخورد كرد.
وي با بيان اين كه همه ما با دعوت خداي متعال توفيق تشرف به اين سرزمين مقدس را يافته ايم، گفت:
يا رب تو خواندي آمديم دل را ستاندي آمديم / عشق و ولاي كعبه را بر دل نشاندي آمديم
بعد از اين سخنان، يكي از آشپزهاي اين آشپزخانه مداحي كرد و روضه حضرت زهرا(س) را خواند.
عجب حال و هوايي شده بود، همه كساني كه حاضر بودند بي اختيار اشك مي ريختند. اينجا نه بلندگويي بود و نه ريايي.
دلشيفتگاني بودند كه در جمع خلوت خود، غربت بي بي عالم را ياد كردند و چشمان خود را با اشك خود سيراب كردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران