پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید

پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید

آیت الله العظمی خامنه ای به کنگره هفت هزار زن شهید پیامی صادر کردند که امروز در افتتاح این کنگره قرائت شد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
امروز در اينجا براي تعظيم به ارتش هزاران نفره‌ي زنان شهيدي گرد آمده‌ايد كه در تغيير مسير تاريخ اسلام و كشور، نقشي شايسته ايفاء كردند و سربلند به محضر خداي متعالي رفتند. لشكري از فرشتگان كه از جان مقدس خويش در راه اسلام مايه گذاردند؛ تماشاچي نبودند و قدم در ميدان عمل نهادند و در نقش معماران ايران جديد ظاهر شدند. اينان زنان بزرگي بودند كه تعريف جديدي از «زن» به شرق و غرب، ارائه كردند.
زن، در تعريف غالباً شرقي، همچون عنصري در حاشيه و بي‌نقش در تاريخ‌سازي؛ و در تعريف غالباً غربي، بمثابه‌ي موجودي كه جنسيت او بر انسانيتش مي‌چربد و ابزاري جنسي براي مردان و در خدمت سرمايه‌داري جديد است، معرفي مي‌شد. شيرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند كه الگوي سوم، «زن نه شرقي، نه غربي» است. زن مسلمان ايراني، تاريخ جديدي را پيش چشم زنان جهان، گشود و ثابت كرد كه مي‌توان زن بود، عفيف بود، محجبه و شريف بود، و درعين حال، در متن و مركز بود. مي‌توان سنگر خانواده را پاكيزه نگاه داشت و در عرصه‌ي سياسي و اجتماعي نيز، سنگرسازي‌هاي جديد كرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زناني كه اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت در آميختند و مردانه‌ترين ميدانها را با شجاعت و اخلاص و فداكاري خود فتح كردند.
در انقلاب اسلامي و در دفاع مقدس، زناني ظهور كردند كه مي‌توانند تعريف زن و حضور او در ساحت رشد و تهذيب خويش، و در ساحت حفظ خانه‌ي سالم و خانواده‌ي متعال، و در ساحت ولايت اجتماعي و جهاد امر بمعروف و نهي از منكر و جهاد اجتماعي را جهاني كنند و بن‌بستهاي بزرگ را درهم بشكنند.
اقتدار و جذبه‌ي تازه‌اي به بركت خون اين زنان مجاهد در عصر جديد، ظهور كرده است كه زنان را ابتداء در جهان اسلام، تحت تأثير قرار داد و دير يا زود در سرنوشت و جايگاه زنان جهان، دست خواهد برد.
تا آفتاب درخشان خديجه‌ي كبري عليها‌السلام و فاطمه‌زهرا علهياالسلام و زينب كبري عليهاالسلام مي‌درخشد، طرحهاي كهنه و نو «ضدّ زن» به نتيجه نخواهد رسيد و هزاران زن كربلايي ما نه تنها خطوط سياه ستم‌هاي ظاهري را در هم شكسته‌اند بلكه ستم‌هاي مدرن به زن را نيز رسوا و بي‌آبرو كرده و نشان داده‌اند كه حق كرامت الاهي زن، بالاترين حقوق زن است كه در جهان باصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته شدن آن است. به خانواده اين شهيدان والامقام تبريك ميگويم و اميدوارم كه به بركت خون اين زنان شريف و مجاهد، رسانه‌ها و هنرمندان و فرزانگان و سينماگراني بتوانند جهاد بزرگ زن ايراني مسلمان را به دنيا كه سخت محتاج شناختن آن است، بنمايانند.
زن مجاهد مسلمان ايراني، معلّم ثاني براي زنان جهان خواهد بود پس از معلم اول كه زنان مجاهد صدر اسلام بودند.
سلام خدا بر بانوي بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌ي زهرا و بر همه‌ي زنان بزرگ صدر اسلام و بر بانوان فداكار و از جان گذشته‌ي ايران اسلامي.
سيّدعلي خامنه‌اي
۱۵/اسفند/۱۳۹۱




نظرات کاربران