تشریح آخرین وضعیت ورودی به مسجد الحرام در جلسه روحانیون مدینه تشریح آخرین وضعیت ورودی به مسجد الحرام در جلسه روحانیون مدینه تشریح آخرین وضعیت ورودی به مسجد الحرام در جلسه روحانیون مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشریح آخرین وضعیت ورودی به مسجد الحرام در جلسه روحانیون مدینه تشریح آخرین وضعیت ورودی به مسجد الحرام در جلسه روحانیون مدینه تشریح آخرین وضعیت ورودی به مسجد الحرام در جلسه روحانیون مدینه تشریح آخرین وضعیت ورودی به مسجد الحرام در جلسه روحانیون مدینه تشریح آخرین وضعیت ورودی به مسجد الحرام در جلسه روحانیون مدینه

تشریح آخرین وضعیت ورودی به مسجد الحرام در جلسه روحانیون مدینه

کارشناس امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با تشریح آخرین وضعیت توسعه مسجد الحرام، تاکید کرد: روحانیون کاروان ها قبل از عزیمت به مکه مکرمه از وضعیت ورودی های مسجد الحرام مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در مدينه منوره، حجت الاسلام حسين بهجتي، پس از بيان مسايل شرعي مورد ابتلا و پرسش و پاسخ درباره احكام اعمال و مناسك عمره مفرده، افزود: كاروان هايي كه حدود ساعت يك بامداد به مكه مكرمه مي رسند مي توانند براي انجام اعمال به مسجد الحرام بروند.
وي، ادامه داد: اما كاروان هايي كه ديرتر مي رسند بهتر است انجام اعمال را به بعد از نماز صبح موكول كنند كه مسجدالحرام خلوت تر مي شود.
مسوول امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، به روحانيون كاروان هايي كه محل توقف اتوبوس هاي حامل زايرانشان در ايستگاه غزه است، گفت: از اين ايستگاه تنها مي توان از "باب مروه" وارد مسجدالحرام شد.
وي اضافه كرد: از زايران بخواهيد به دليل تراكم جمعيت و ايجاد مزاحمت براي ديگر زايران، سجده شكر را روبروي حجر اسماعيل يا ركن يماني به جاي آورند.
حجت الاسلام بهجتي با بيان اين كه پيامبر اسلام(ص) در سلام كردن سبقت مي گرفت و با همين كار توانست قلب ها را متوجه خود كند، تاكيد كرد: رفتار و گفتار روحاني اثر گذار است و هر زايري كه متحول مي شود در خانواده و اطرافيانش اثر مي گذارد و اين مي تواند مصداقي بر احياي مردم باشد.
وي، تواضع را داراي سه سطح بيان كرد و گفت: تواضع در محضر خدا، در برابر مومنين و در مقابل حق، سطوحي است كه هر انساني بايد مراعات كند.
حجت الاسلام بهجتي، با اشاره به اين كه بيشتر انسان ها در برابر خدا و مومنين تواضع دارند، تصريح كرد: تواضع در پذيرش حق اعم از اين كه كودك گفته باشد يا بزرگ، با سواد باشد يا بي سواد، موضوعي است كه ممارست مي طلبد و بايد حق را با تواضع و خشوع پذيرفت.
وي به روحانيون كاروان ها توصيه كرد كه احكام و مسايل عمره به شكلي ساده و روان بيان شود تا زايران دچار اضطراب و تشويش نشوند.




نظرات کاربران