برای شرکت درمراسم رونمایی ضریح امام حسین(ع)؛

صالحی با تعدادی از مراجع تقلید در نجف دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در مراسم رونمائی از ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین(ع) به عراق سفر کرده است، دوشنبه‌شب در نجف با آیات عظام بحرالعلوم، فیاض، سیدمحمد سعیدحکیم و بشیر نجفی دیدار کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،در اين ديدارها، موضوع روابط نزديك جمهوري اسلامي ايران و عراق، آخرين تحولات منطقه و اوضاع جهان اسلام مطرح شد.
ضرورت وحدت اسلامي و اتحاد مسلمين، نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در اين ارتباط، هوشياري جهان اسلام در قبال توطئه‌هاي دشمنان براي تفرقه و جدايي ميان مسلمانان و ايستادگي در قبال افراط‌گرايي از جمله محورهاي گفت‌وگو در اين ملاقات‌ها بود.
مراجع عظام در اين ديدارها، با ارائه ارشادات خود، جمهوري اسلامي ايران را تكيه‌گاه اصلي، مقتدر و مورد احترام جهان اسلام و منبع محبت به اهل بيت(ع) خوانده و دعا كردند، هرچه بيشتر به عزت، عظمت و سرافرازي ايران اسلامي افزوده شود.
در اين ديدارها، همچنين موضوع ساخت ضريح جديد مرقد مطهر امام حسين(ع) توسط ايران نيز مورد توجه و تقدير قرار گرفت.
صالحي در اين ديدارها، ضمن تشريح مسائل منطقه، مراجع را اركان اعتماد به نفس و طمانينه در جهان اسلام خواند.
وي عشق به امام حسين(ع) را رمز استواري ملت ايران در جهان پر چالش دانست و افزود: محبت اهل بيت(ع) براي ايران در برابر توطئه‌هاي دشمنان مصونيت ايجاد كرده است.
زيارت مرقد مطهر حضرت علي(ع)، بازديد از كتابخانه امام حسن مجتبي(ع) و مزار شهيد علامه قريشي از ديگر برنامه‌هاي وزير امور خارجه در نجف بود.
صالحي و هيات همراه همچنين دوشنبه‌شب در ضيافت شام استاندار نجف اشرف شركت كردند.
وزير امور خارجه كشورمان روز سه‌شنبه در مراسم رونمايي از ضريح جديد مرقد امام حسين(ع) شركت خواهد كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران