نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با تولیت حرم علوی:

بنا داریم حضور زائرین ایرانی در عتبات را افزایش دهیم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با تولیت حرم علوی تصریح کرد: بنا داریم به حول و قوه الهی میزان حضور زائران ایرانی در عتبات را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج در كربلاي معلي، حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني صبح روز دوشنبه با استقبال رسمي حجت الاسلام اسكندري وآقاي نجفي سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف و آقاي سقايي مسئول دفترنمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق و نماينده متولي حرم حضرت امام حسين عليه السلام و جمعي از اعضاي بعثه مقام مقام معظم رهبري وارد فرودگاه نجف شد.
سرپرست حجاج ايراني سپس به مسجد كوفه عزيمت كرده و با متولي مسجد كوفه ديدار كرد، سپس به نجف باز گشت و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حريم علوي با حجت الاسلام شيخ ضياء الدين زين الدين متولي آستان حرم اميرالمومنين عليه السلام ديدار و گفتگو كردند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين گفتگو ضمن تشكر از خدمات عتبه مقدسه علويه عنوان كرد: شرائط نسبت به گذشته خيلي بهتر شده مثلا قبلا در هر گوشه حرم نماز جماعتي برگزار ميشد و اما هم اكنون در سه وقت مراسم پرشكوه نماز جماعت بصورت متمركز برگزار ميشود .
نماينده رهبر معظم انقلاب در اين گفتگو اظهار داشت: ما براي ايجاد آگاهي زائران كتابهاي متعددي چاپ كرده و از صدا و سيما نيز بهره ميبريم و در آينده نيز بدنبال ايجاد شبكه مستقل زيارت هستيم تامردم بيشتر با معاني و مفاهيم زيارت آشنا شوند.
سرپرست زائران ايراني از اينكه كرسي خطابه براي تبليغ دين و فرهنگ اسلامي بزبان فارسي در اختيار ايرانيان قرار داده شده تشكر كرد.
امير الحاج در بخش ديگري از سخنانشان اذعان كرد: عراق پايدار است و ما به آينده عراق اميدواريم و هركاري از دست ما براي خدمت به زائران برآيد كوتاهي نخواهيم كرد.
سرپرست حجاج ايراني تصرح كرد: بنا داريم با كاهش هزينه ها و توسعه امر زيارت در عراق به حول و قوه الهي ميزان حضور زائرين ايراني در عتبات را افزايش دهيم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر گفت: در ايران اسلامي تجربيات بسيار گرانسنگي براي اداره حرم رضوي و حضرت عبدالعظيم و شاهچراغ وجود دارد كه با تبادل اطلاعات و تجربيات ميتوان در ارائه خدمات فرهنگي و رفاهي به زائران تلاش كرد .
وي در پايان براي بازديد از اماكن مقدس در ايران از توليت حرم علوي دعوت بعمل آورد .
در اين ديدار توليت عتبه علوي ضمن خوش آمد گويي به آقاي قاضي عسكر برنامه هاي آينده اين توليت در ارائه خدمت رساني بيشتر به زائران و نيز توسعه حرم و احداث صحن هاي جديد توضيحاتي ارائه داد كه نماينده ولي فقيه براي ايشان و همكارانشان در تحقق اين اهداف اظهار اميدواري كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران