نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج

نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج

طی استفتائی، نظر رهبر معظم انقلاب و حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سیستانی درباره تشرف حج تمتع و عمرده مفرده در شرایط کنونی اخذ شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از شبكه اجتهاد، چندي است ايميل‌ها و پيامكي‌هايي از سوي اشخاص مختلف منتشر مي‌شود كه شيعيان به جاي رفتن سفر حج و تقويت پادشاهان و دولت عربستان در اقتصاد -كه بخشي از آن در راستاي اعمال معاندانه عليه شيعيان هزينه مي‌شود- با زمينه‌سازي در فرصت شغلي، ساختن مدرسه، احداث بيمارستان و ... به كشور خودمان كمك كنند.
از اين رو، طي استفتائي نظر رهبر معظم انقلاب و حضرات آيات مكارم شيرازي، نوري همداني و سيستاني را جويا شده است.
متن اين استفتاء به شرح زير است:
«با سلام و احترام
با توجه به اعلام بانك جهاني مبني بر درآمد 30 ميليارد دلاري دولت عربستان به‌واسطه حج و از طرف ديگر، كمك اقتصادي اين دولت به آمريكا و اسراييل در راستاي اعمال معاندانه عليه شيعيان، آيا رفتن به حج، مصداق كمك به ظالم است؟ توصيه حضرتعالي براي تشرف به عمره و تمتع (با توجه به شرايط فعلي)، چيست؟»
************************** نظر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي:
بسمه تعالي
سلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تا وقتي از طرف نهادهاي مسئول منعي اعلام نشده، انجام عمره و فريضه حج مانعي ندارد.
موفق و مؤيد باشيد.
************************** نظر آيت‌الله مكارم شيرازي
بسم الله الرحمن الرحيم
در تمام طول تاريخ زيارت بيت‌الله الحرام و بسياري از مراقد ائمه(ع) غالباً مستلزم پرداخت وجوهي به ظالمين بوده است. اگر اين گونه كمك‌ها اشكال داشته باشد، بايد هم زيارت خانه خدا تعطيل شود و هم زيارت مراقد ائمه(ع) و اين كار هرگز به مصلحت اسلام نيست.
هميشه موفق باشيد.
**************************
نظر آيت‌الله نوري همداني
بسمه تعالي
سلام عليكم
حج و عمره در شرائط فعلي بلامانع است.
**************************
نظر آيت‌الله سيستاني
بسمه تعالى
براي كسي كه شرايط استطاعت داشته باشد، حج واجب است.
موفق باشيد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران