رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری:

باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری:

باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری:

باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری:

باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری:

باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری:

باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری:

باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری:

باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری:

باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است

رهبر انقلاب اسلامی یکی از وظایف علما و روحانیون را حفظ و تقویت روحیه امید در مردم بویژه جوانان دانستند و تأکید کردند: باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (پنج شنبه) در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان در سخنان مهمي ضمن ارائه تحليلي جامع از حركت رو به جلو و پيشرفتهاي شگرف ملت ايران بعد از گذشت 34 سال و چالش هاي پيش روي او، نگاه بلندمدت در مسير حركت به سوي آرمانها و اهداف نظام اسلامي را بسيار ضروري دانستند و تأكيد كردند: ايمان به اسلام، عزم راسخ، تكيه به مردم و حفظ و تقويت روحيه اميد، عوامل اصلي استمرار حركت رو به جلو و رسيدن به موفقيتهاي بزرگتر و عبور از موانع و سختي هاي مقطعي است.
رهبر انقلاب اسلامي، نگاه بلندمدت به مسائل مديريتي و تشكيلاتي و همچنين اهداف و آرمانهاي نظام را از لوازم مهم حركت مستمر و صحيح به سوي اهداف تعيين شده نظام اسلامي برشمردند و افزودند: در نگاه بلندمدت، نسبت به اهداف، دشمن و مسير حركت، شناخت درستي وجود دارد و بر همين اساس، سختي ها و فراز و نشيب ها قابل پيش بيني است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اگر در دوران مبارزه، چنين نگاه بلندمدتي وجود نداشت، قطعاً مبارزه به شكست منتهي مي شد اما امام بزرگوار (ره) با ايمان و استقامت و استحكام روحي و اميد به آينده، ايستاد و سرانجام مبارزه با همه سختي هاي خود، به پيروزي رسيد.
ايشان شرايط كنوني را نسبت به دوران مبارزه، به مراتب دشوارتر و پيچيده تر توصيف كردند و افزودند: در اين شرايط بايد از نگاههاي كوتاه مدت و مقطعي دوري و با ايمان به اسلام و تكيه به مردم و روحيه اميدوارانه، استمرار حركت رو به جلو را تضمين كرد.
رهبر انقلاب اسلامي يكي از وظايف علما و روحانيون را حفظ و تقويت روحيه اميد در مردم بويژه جوانان دانستند و تأكيد كردند: بايد دائماً در كوره اميد دميده شود، بخصوص كه نشانه هاي اميد فراوان است.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از نشانه هاي اميد را، استمرار موفقيت هاي روزافزون ملت ايران ارزيابي و خاطرنشان كردند: عظمت كنوني و مركزيت فكري ملت ايران در دنياي اسلام، تسلط گفتمان ديني در كشور، پيشرفتهاي علمي و فناوري، نفوذ سياسي و بين المللي نظام اسلامي و اقدامات زيربنايي عدالت محور در كشور، دستاوردهاي شگرفي است كه قبل از انقلاب اسلامي و يا در ابتداي پيروزي آن، غيرقابل تصور بود. اگر نظام اسلامي پيشرفت نداشت دشمنان تا اين حد سراسيمه و عصباني نمي شدند
ايشان اين دستاوردها را نشان دهنده پيشرفت نظام اسلامي دانستند و افزودند: يكي ديگر از نشانه هاي پيشرفت، سراسيمگي، عصبانيت و شدت عمل دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اگر نظام اسلامي پيشرفت نداشت، دشمنان تا اين حد سراسيمه و عصباني نمي شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي، موضوع هسته اي را يكي از چالش هاي پيش روي نظام اسلامي برشمردند و خاطرنشان كردند: البته اين چالش به زيان ما نبوده و نخواهد بود.
ايشان با اشاره به نشست اخير جمهوري اسلامي ايران و 1 + 5 در آلماتي قزاقستان افزودند: در اين ديدار غربي ها كار مهمي انجام ندادند كه از آن تعبير به دادن امتياز شود بلكه آنها فقط به بخشي از حقوق ملت ايران، اعتراف كوچكي كردند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سابقه غربي ها در ناديده گرفتن صحبت ها و يا توافقات خود، تأكيد كردند: براي سنجش صداقت غربي ها در نشست اخير با ايران، بايد منتظر اجلاس بعدي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي تحريم ها را يكي ديگر از چالش ها برشمردند و در تبيين علت آن گفتند: بهانه تحريم ها به ظاهر موضوع هسته اي است اما علت اصلي آن يك هدف بلندمدتي است كه غربي ها به دنبال آن هستند.
ايشان، رودررو قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامي را هدف اصلي از تحريم ها دانستند و افزودند: اميد غربي ها اين بود كه با فشار آوردن به مردم، آنها در مقابل نظام قرار گيرند اما آنچه كه در 22 بهمن امسال اتفاق افتاد برخلاف آرزو و خواسته آنها بود.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور گسترده و پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال را موضوعي بزرگ و مهم برشمردند و خاطرنشان كردند: برآوردهاي دقيق و بررسي هاي افراد خبره و صاحب تجربه نشان مي دهد كه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال نسبت به سالهاي گذشته بيشتر، متراكم تر، گرم تر و با نشاط تر بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با طرح اين سئوال كه چنين حضوري بخصوص حضور شاداب مردم، با وجود مشكلات اقتصادي، آن هم بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامي، چه معنايي دارد؟ افزودند: معناي اين حضور پرصلابت در واقع پاسخ ملت ايران به آنچه كه آنها «تحريم هاي فلج كننده» مي ناميدند، بود و تأثير اين حضور، در ميدانهاي بين المللي نيز مشهود است.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور مردم در انتخابات سال آينده رياست جمهوري را نيز نقش آفرين و تأثيرگذار خواندند و تأكيد كردند: در آن زمان هم، به اذن خداوند و به فضل پروردگار دلهاي مردم به سمت حركت انتخاباتي تمايل پيدا خواهد كرد. انتخابات در ايران از بهترين، آزادترين و استانداردترين انتخابات ها در دنيا است حضرت آيت الله خامنه اي، انتخابات در نظام جمهوري اسلامي را يكي از بهترين، آزادترين و استانداردترين انتخابات در دنيا برشمردند و افزودند: اينكه برخي تلاش دارند، بررسي صلاحيت ها در انتخابات را به عنوان يك اشكال نظام اسلامي مطرح كنند، سخن غيرفني و ناشيانه اي است زيرا بررسي صلاحيت كانديداها و عبور آنها از صافي هاي قانوني، در دموكراسي هاي دنيا وجود دارد. افراد واجد صلاحيت در انتخابات حضور يابند
ايشان هدف از بررسي صلاحيت كانديداها در انتخابات را عرضه افراد داراي شرايط لازم و متناسب با ميل و رغبت مردم در انتخابات دانستند و خاطرنشان كردند: بايد در انتخابات، افرادي حضور يابند كه داراي صلاحيت ها و حد و اندازه هاي لازم براي مسئوليت رياست جمهوري باشند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مسئوليت سنگين شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت ها، افزودند: اعضاي شوراي نگهبان بايد همانگونه كه تا به حال براساس قانون عمل كرده اند، در انتخابات رياست جمهوري نيز در چارچوب قانون عمل كنند و در نهايت هر فردي كه براساس ضوابط قانوني، از اين صافي عبور كرد، مي تواند وارد انتخابات شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد برلزوم پرشور بودن انتخابات رياست جمهوري، خاطرنشان كردند: اميدواريم با عنايت پروردگار، منتخب مردم هم، فردي باشد كه مايه رضاي الهي باشد و مردم را به آرزوهاي بزرگ آنها از انقلاب اسلامي، نزديك كند. مشكلات اقتصادي قابل حل است رهبر انقلاب اسلامي در ادامه به موضوع مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم نيز اشاره كردند و گفتند: برخي از اين مشكلات اقتصادي ناشي از تحريم ها است و برخي هم مربوط به مديريت ها و سياست هاي اقتصادي است اما نكته مهم اين است كه اين مشكلات قابل حل هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: من به مسئولان براي حل موضوع گراني توصيه مؤكد كرده ام و اكنون آنها بايد گزارش دهند كه چه كرده اند؟
ايشان تأكيد كردند: مسئولان بايد براي حل اين مشكلات، برنامه ريزي و تلاش كنند زيرا اين مشكلات قطعاً قابل حل هستند.
رهبر انقلاب اسلامي برخي از چالش هاي پيش روي نظام اسلامي از جمله تحريم ها بويژه ممنوعيت واردات برخي كالاها را به نفع كشور دانستند و افزودند: نتيجه اين تحريم ها، بازگشت به خود و جوشش از درون است همانگونه كه درخصوص اورانيوم بيست درصد مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران، اتفاق افتاد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به توليد راديو دارو در راكتور تحقيقاتي تهران و فشار غربي ها در خصوص اورانيوم بيست درصد به منظور تسليم شدن ايران در مقابل خواسته هاي آنها خاطرنشان كردند: دشمنان ملت ايران به دليل نشناختن ملت ايران و اشتباههاي محاسباتي، در اين قضيه راههاي پرپيچ و خم و عجيب و غريبي را پيشنهاد دادند كه احتمال رسيدن اورانيوم بيست درصد از اين راهها، صفر بود و بر همين اساس نظام اسلامي زير بار اين پيشنهادها نرفت.
ايشان افزودند: آنها براي تحريك افكار عمومي دنيا و دوستان ايران، يك طراحي ديگر كردند و رئيس جمهور امريكا از رؤساي جمهور تركيه و برزيل درخواست كرد وساطت كنند تا ايران يك راه حل ميانه اي را بپذيرد.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: من همان موقع به مسئولان گفتم كه پيگيري اين راه حل اشكالي ندارد اما بدانيد كه امريكاييها، آن را قبول نخواهند كرد و همانطور هم شد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: امريكاييها مي خواستند به افكار عمومي دنيا القاء كنند كه ايران راه حل هاي منطقي را هم قبول نمي كند اما آنچه كه اتفاق افتاد، اثبات واقعيت مهم غيرمنطقي بودن خود امريكاييها بود.
ايشان از اين موضوع نتيجه گيري كردند، همانگونه كه تحريم، در قضيه اورانيوم 20 درصد باعث شد تا متخصصان جوان كشور با اتكاء به دانش و تواناييهاي خود به فناوري اورانيوم بيست درصد و تبديل آن به صفحه هاي سوخت دست يابند، در موارد ديگر نيز مي توان از فشارها، به نفع كشور استفاده كرد. كشورهاي تحريم كننده ايران خود گرفتار مشكلات بسياري هستند
رهبر انقلاب اسلامي درخصوص تحريم ها واقعيت ديگري را نيز بيان كردند.
ايشان افزودند: واقعيت اين است كه كشورهايي كه امروز ملت ايران را تحت تحريم قرار داده اند، خودشان گرفتار مشكلات اقتصادي به مراتب سخت تر، سنگين تر و غيرقابل حل هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: امريكا و اروپا اكنون، بين دو محظور قرار گرفته اند و در حال حركت به سمت استهلاك نيروي اقتصادي هستند.
ايشان افزودند: غربي ها علاوه بر مشكلات اقتصادي خود، گرفتار برخي مشكلات ناشي از تحريم ايران نيز شده اند، اين در حالي است كه آنها براي مشكلات خود راه حل ندارند اما ايران براي مشكلات اقتصادي خود راه حل دارد.
رهبر انقلاب اسلامي در جمع بندي اين بخش از سخنان خود با تأكيد بر لزوم تقويت بيش از پيش روحيه اميد در ميان مردم، خاطرنشان كردند: اگر اعتقاد قلبي واقعي داشته باشيم كه همه امور به دست خداوند متعال است و او حاضر، ناظر، مجيب و سامع است، همه دغدغه ها و مشكلات برطرف خواهد شد، بخصوص كه نظام اسلامي داراي عزم راسخ، مردم خوب و با ايمان، اهداف روشن و راه معين است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك انتخاب مجدد آيت الله مهدوي كني به رياست مجلس خبرگان، به مباحث مطرح شده در نشست اخير خبرگان بويژه مسائل مربوط به صدا و سيما اشاره كردند و افزودند: حساسيت نمايندگان مجلس خبرگان به مسائل مهم كشور و موضوعاتي همچون صدا و سيما بسيار مهم و لازم است و بايد ادامه پيدا كند.
ايشان سازمان صدا و سيما را يك مجموعه پيچيده فنيِ هنريِ سياسيِ سازماني خواندند و خاطرنشان كردند: مسئولان صدا و سيما افرادي خوب، متدين و پايبند به ارزشها هستند اما توقعات و انتظارات نيز از صدا و سيما بسيار بالاتر است.
رهبر انقلاب اسلامي برآورده شدن انتظارات از صدا و سيما را منوط به نگاه بلندمدت مسئولان آن و پرهيز از نگاههاي مقطعي و كوتاه مدت دانستند.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور اكثريت قريب به اتفاق اعضا و بررسي مسائل سياسي، فرهنگي و اقتصادي كشور در اجلاس مجلس خبرگان، از تشكيل كميته ويژه‌اي مطابق آيين نامه داخلي اين مجلس براي پيگيري مستمر برخي موضوعات اساسي كشور خبر داد.
همچنين آيت الله يزدي نايب رئيس مجلس خبرگان گزارشي از نشست دو روزه مجلس خبرگان بيان كرد.
«تقدير و تشكر از ملت ايران براي حضور در صحنه‌هاي مختلف اعلام حمايت از انقلاب اسلامي بويژه راهپيمايي با شكوه 22 بهمن امسال»، «تأكيد بر حضور حداكثري در انتخابات رياست جمهوري و كانديداتوري افراد داراي صلاحيت و در نهايت تشكيل دولت با ويژگي‌هايي نظير اهتمام به اقتصاد مقاومتي و داراي برنامه منسجم در حوزه مسائل فرهنگي»، «اظهار تأسف و محكوم كردن كشتار شيعيان در پاكستان»، «نقش برجسته و تعيين كننده ولي فقيه در عبور دادن كشور از بحرانها و ضرورت تبيين هر چه بيشتر اصل ولايت فقيه و بركات آن»، «ضرورت مقابله با مظاهر فساد فرهنگي» و «بحث مفصل با رئيس سازمان صداوسيما و ارائه نقطه نظرات و شنيدن پاسخها» از جمله مسائلي بود كه نايب رئيس مجلس خبرگان در گزارش خود از آنها بعنوان مهمترين محورهاي سخنان، نطقها و مذاكرات اعضاي مجلس خبرگان در اجلاسيه اخير ياد كرد.




نظرات کاربران