دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده بعثه در مدینه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده بعثه در مدینه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده بعثه در مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده بعثه در مدینه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده بعثه در مدینه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده بعثه در مدینه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده بعثه در مدینه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده بعثه در مدینه

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده بعثه در مدینه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در مدينه منوره، "سيد محمد حسيني" كه به منظور شركت در مراسم آغاز به كار همايش "مدينه، پايتخت فرهنگي جهان اسلام 2013" وارد مدينه منوره شده است، با حجت الاسلام و المسلمين "نجف نجفي روحاني" ديدار كرد.
بر پايه اين گزارش، نماينده بعثه مقام معظم رهبري با بيان اين كه وظيفه ذاتي بعثه انجام امور فرهنگي براي زايران ايراني است تا بتوانند بهترين و بيشترين بهره معنوي را در مدت سفر در شهر پيامبر ببرند، گفت:: در تمامي اين برنامه ها، تلاش شده است مقررات كشور عربستان در نظر گرفته شود.
وي به تاكيد بعثه مقام معظم رهبري در جلسات خود با روحانيون كاروان ها بر پرهيز از هر اقدامي كه شائبه ناديده انگاشتن مقررات ايجاد كند، اشاره كرد و گفت: بررسي هايي كه داشته ايم نشان دهنده آن است كه قريب به اتفاق روحانيون كاروان ها دستور العمل هاي ابلاغي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره را رعايت مي كنند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، زايران ايراني را مهمانان رسول خدا(ص) دانست و اظهار كرد: نگاه داشتن حرمت ميهمانان رسول الله(ص) وظيفه تمامي مسلمانان است.
وي با اشاره به رفتار برخي تندروهاي افراطي در مسجد النبي(ص) و بين الحرمين بقيع، ادامه داد: وقتي زايري از سوي دولت عربستان، ويزاي ورودي صادر مي كند، آن زاير ميهمان دولت هم محسوب مي شود و براي ميزبان پسنديده نيست كه به ميهمانانش اهانت شود.
حجت الاسلام نجفي روحاني تاكيد كرد: از دولت عربستان انتظار داريم، به عوامل ارشاد بين الحرمين كه غالبا تبعه غير سعودي هم هستند، تذكرات لازم براي رعايت احترام زايران رسول الله(ص) داده شود.
بر اساس اين گزارش، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان نيز در اين ديدار بر لزوم برقراري ارتباط مناسب بين دو كشور ايران و عربستان تاكيد كرد و گفت: اگر اين دو كشور، روابط خوبي با يكديگر داشته باشند، بر كل جهان اسلام اثر گذار خواهد بود.
وي با بيان اين كه روابط فرهنگي نبايد متاثر از روابط سياسي و مانند آن شود، افزود: عربستان ميزبان زايران رسول الله(ص) است و انتظار مي رود براي فراهم كردن شرايط حضور بي دغدغه زايران اين حرم امن كه هدفي جز زيارت ندارند، حساسيت بيشتري داشته باشند.
سيد محمد حسيني به ديدار شب گذشته خود با وزير فرهنگ و ارشاد عربستان هم اشاره كرد و ادامه داد: ديدار در فضايي گرم و مناسب انجام شد و دو طرف بر پررنگ شدن روابط فرهنگي تاكيد كردند.
وي اضافه كرد: وزير عربستان از ما خواسته است تا در نمايشگاه هاي فرهنگي در اين كشور حضور داشته باشيم و ما هم از آنان دعوت كرده ايم كه به ايران سفر كنند.




نظرات کاربران