وجه اشتراک روحانیون با پرستارها وجه اشتراک روحانیون با پرستارها وجه اشتراک روحانیون با پرستارها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وجه اشتراک روحانیون با پرستارها وجه اشتراک روحانیون با پرستارها وجه اشتراک روحانیون با پرستارها وجه اشتراک روحانیون با پرستارها وجه اشتراک روحانیون با پرستارها

وجه اشتراک روحانیون با پرستارها

مسوول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با بیان این که روحانیون با پرستارها دارای وجه اشتراکند، گفت: هر دوی این ها با روح و روان انسان ها سرو کار دارند و می توانند با رفتار و مهرورزی، ‌آنان را به تسخیر خود درآورند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در مدينه منوره، حجت الاسلام و المسلمين "نجف نجفي روحاني" در جلسه روحانيون كاروان هاي مدينه منوره، ضمن تبريك به مناسبت فرا رسيدن سالروز ميلاد زينب كبري(س)، افزود: ويژگي مشترك روحاني و پرستار در اين است كه هر دوي آن ها وظيفه دارند با مردم مهربان باشند و محبت ورزند.
وي با نقل داستاني از حضور يك پزشك بر بالين امام راحل(ره)، ادامه داد: اين پزشك اعتقادي به امام(ره) نداشته و از پزشكان دربار زمان طاغوت بود اما وقتي براي معاينه امام(ره) رفت، متحول شد.
مسوول بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، اضافه كرد: زماني كه علت اين تحول را جويا شدند، آن پزشك گفت تا كنون نديده بودم شخصيتي كه اين گونه در برابر نظرات پزشك تسليم باشد و علاوه بر آن رابطه اي گرم و صميمي برقرار كند و از احوال و مشكلات زندگي من بپرسد اما، امام (ره) اين كار را كرد و اين گونه روح مرا به تسخير خود در آورد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود دقت در كار رو حانيون به ويژه پرهيز از مواضع اتهام را خواستار شد و اظهار كرد: از هر عملي كه اتهامي را متوجه شما كند بپرهيزيد كه در غير اين صورت كسي را نبايد سرزنش كنيد جز خودتان.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با اشاره به حضور خواهران مبلغه در بعثه مقام معظم رهبري، تصريح كرد: مسايل شرعي و احكام مربوط به بانوان زاير را به خواهران مبلغه ارجاع دهيد و از پاسخگويي مستقيم به اين گونه سووالات به دليل پيچيدگي هاي آن خودداري ورزيد.
برپايه اين گزارش، مسوول بعثه مقام معظم رهبري در ادامه اين جلسه به طرح مهم ترين احكام شرعي مبتلا به زايران پرداخت و به بخشي از ابهامات مطرح شده از سوي روحانيون كاروان ها پاسخ داد.
هم چنين، حجت الاسلام و المسلمين "سيد عبدالفتاح نواب" در اين جلسه به موضوع اشعاري كه در اطراف مرقدد مطهر حضرت رسول الله(ص) درباره توسل و شفاعت موجود بوده و هست، مطالبي بيان كرد.




نظرات کاربران