جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا اعلام شد جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا اعلام شد جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا اعلام شد جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا اعلام شد جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا اعلام شد جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا اعلام شد جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا اعلام شد

جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا اعلام شد

مدیر عامل شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران، جزئیات جدید اعزام زائران ایرانی به سامرا را اعلام کرد.

محرم آهنگران، مدير عامل شركت مركزي دفاتر خدمات زيارتي سراسر ايران(شمسا)، در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج گفت: اعزام زائران ايراني به شهر سامرا با هدف زيارت مرقد مطهر حضرت امام هادي و امام حسن عسكري عليه‌السلام، زيارت نرجس خاتون و امامزاده سيدمحمد از روز يكشنبه 27 اسفند ماه سال جاري آغاز شد.
اين مقام مسوول افزود: در روز نخست اعزام زائران به سامرا حدود 1500 نفر اعزام شدند كه براساس افزايش تعداد كاروان‌ها به مناسب سال نو، اين تعداد كم و يا زياد خواهد شد.
وي با بيان اين كه طول سفر زائران ايراني به عتبات هفت روز است، تصريح كرد: براساس برنامه‌ريزي انجام شده، زائران ايراني در طول سفر خود سه روز را در شهر نجف اشرف و سه روز را در كربلاي معلي و يك روز در سامرا خواهند بود.
آهنگران در پاسخ به اين سوال كه آيا بازگشايي مجدد سامرا تاثيري در قيمت‌ها و يا طول سفر زائران خواهد داشت؟ گفت: البته سفر به سامرا از همان ابتدا در برنامه زائران اعزامي بوده و هزينه آن در همه دوره‌ها دريافت مي‌شد؛ ولي در ايامي به دليل ناامني سامرا، اعزام زائران متوقف شد.
وي ادامه داد: آن دسته از زائران كه تاكنون موفق به سفر شهر سامرا نشدند، مبلغ حدود 32 تا 34 هزار نفر به ازاي هر نفر به زائران بازگشت داده شد و آن دسته از زائران كه تاكنون ثبت نام كرده‌اند، بدون هيچ هزينه‌اي اضافي آن‌ها نيز به اين سفر اعزام خواهند شد.
مدير عمليات شمسا گفت: طبق برنامه اعلام شده قبلي زائران همان هفت روز را خواهند داشت كه روز پاياني صبح به سامرا اعزام مي‌شوند و عصر به كاظمين بر مي‌گردند و شب را در اين مكان مقدس به زيارت خواهند پرداخت و صبح همان روز به ايران اسلامي باز مي‌گردند.
وي به زائران عتبات عاليات توصيه‌هاي كرد و گفت: از همه مديران كاروان‌ها و زائران مي‌خواهيم كه به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند كه هرگز در غيرزمان اعلام شده و يا مسيرهاي ديگر به سامرا سفر نكنند
تصريح كرد: باتوجه به وجود برخي ناامني‌ها، از زائران عزيز ايراني مي‌خواهيم كه هرگز به سفر انفرادي اقدام نكنند؛ زيرا ممكن است خطراتي آن‌ها را تهديد كند.


| شناسه مطلب: 35457




سامرا كربلا عتبات



نظرات کاربران