ویژه برنامه‌های سال تحویل در حرمین اعلام شد ویژه برنامه‌های سال تحویل در حرمین اعلام شد ویژه برنامه‌های سال تحویل در حرمین اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ویژه برنامه‌های سال تحویل در حرمین اعلام شد ویژه برنامه‌های سال تحویل در حرمین اعلام شد ویژه برنامه‌های سال تحویل در حرمین اعلام شد ویژه برنامه‌های سال تحویل در حرمین اعلام شد ویژه برنامه‌های سال تحویل در حرمین اعلام شد

ویژه برنامه‌های سال تحویل در حرمین اعلام شد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جلسه‌ای با حضور کارکنان بعثه به تشریح برنامه‌های سال تحویل در کربلای معلی و نجف اشرف پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، حجت‌الاسلام والمسلمين رضا اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، امروز در جلسه‌اي كه با حضور كاركنان و كارمندان بعثه در كربلاي معلي برگزار شد به تشريح برنامه‌هاي سال تحويل در كشور عراق پرداخت.
وي ضمن درخواست از زائران عزيز ايراني در كربلاي معلي و نجف اشرف، اظهار كرد: ان شاالله به ياري خداوند تبارك و تعالي و با همكاري عتبه مقدسه در كربلاي معلي و نجف اشرف، ويژه برنامه سال تحويل با حضور باشكوه زائران در حرم حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام و همچنين بارگاه ملكوتي حضرت اميرمومنان علي عليه‌السلام برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام اسكندري با بيان اين كه مراسم سال تحويل به صورت مشترك با عتبه مقدسه برگزار مي‌شود، افزود: از اينكه متوليان عتبه در برگزاري اين ويژه برنامه مشاركت دارند، صميمانه تشكر مي‌كنيم و بعثه نيز تلاش خواهد كرد تا مجلسي باشكوه و در شان اهل بيت عليهم‌السلام را در اين اماكن مقدس برگزار كند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه در حال حاضر حضور زائران ايراني در عتبات روبه افزايش است، به يقين استقبال از برنامه سال تحويل نيز به صورت گسترده خواهد بود؛ از اين‌رو برنامه‌ريزي و نظارت بر برنامه‌ها بسيار اهميت دارد و اميدواريم زائران عزيز نيز ما را در برگزاري مراسم سال تحويل همراهي بيشتري كنند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق به برخي تفاوت‌هاي فرهنگي ميان كشور عراق و ايران اشاره كرد و گفت: باتوجه به اين تفاوت‌هاي كه وجود دارد، از زائران عزيز مي‌خواهيم در هنگام سال تحويل شان حرمين را رعايت كنند تا مجلسي در خور توجه و شان ائمه اطهار عليهم‌السلام برگزار شود.
وي به جزئيات مراسم سال تحويل اشاره كرد و افزود: در حال حاضر به سبب اختلاف ساعتي كه بين ايران و عراق وجود دارد؛ از اين‌رو ويژه برنامه سال تحويل از ساعت 13 به وقت عراق آغاز و ساعت 14 عصر نيز به پايان خواهد رسيد.
حجت الاسلام اسكندري اظهار كرد: قرائت قرآن كريم، زيارت امين الله، مداحي، دعاي توسل و دعاي سال تحويل از برنامه‌هاي سال تحويل در حرم اميرمومنان علي عليه‌السلام؛ قرائت قرآن كريم، زيارت عاشورا، سخنراني و دعاي سال تحويل از برنامه‌هاي حرم حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام در كربلا است.
وي افزود: با توجه به بازگشايي مجدد راه سامرا، از اين‌رو برگزاري مراسم سال تحويل در سامرا و سيدمحمد برگزار مي‌شود كه زائران عزيز در هنگام آغاز سال، دعاي سال تحويل را به صورت هماهنگ در اين اماكن قرائت مي‌كنند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق تصريح كرد: با توجه به همزماني عيدنورز با ايام فاطميه از زائران عزيز مي‌خواهيم به گونه‌اي اين ايام برخورد كنند كه شان اهل بيت عليهم‌السلام رعايت شود.




نظرات کاربران