توصیه های یک مبلغ دینی در استقبال از نوروز توصیه های یک مبلغ دینی در استقبال از نوروز توصیه های یک مبلغ دینی در استقبال از نوروز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه های یک مبلغ دینی در استقبال از نوروز توصیه های یک مبلغ دینی در استقبال از نوروز توصیه های یک مبلغ دینی در استقبال از نوروز توصیه های یک مبلغ دینی در استقبال از نوروز توصیه های یک مبلغ دینی در استقبال از نوروز

توصیه های یک مبلغ دینی در استقبال از نوروز

یک مبلغ در بیان اجمالی از ارزش ها و رهاآوردهای عید نوروز گفت که بر طبق سنت و توصیه های بزرگان دین بهتر است قبل از فرارسیدن سال نو به نظافت روح و جسم خود بپردازیم و با روح و جسمی پاک و منزه همانطور که ظاهرمان را می سازیم ، پای به سال جدید بگذاریم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مدينه منوره، حجت الاسلام و المسلمين " مرتضي اميري وحيد " در جمع شماري از زائران حرم شريف نبوي در مدينه منوره گفت : بهترين اعمال در اين ساعات منتهي به سال نو و وفادار ماندن به آن درهمه ي عمر ، توبه است.
وي گفت : همانطور كه بهار نماد نو شدن و نوزايي طبيعت است ، بايد در ما انسانها نيز بدل به همين موضوع شود و از ما فردي نو بسازد كه هرگز گرد گناه نمي گردد.
وي گفت كه البته بهار و فرارسيدن سال نو يك نماد براي ترك معصيت هاست و لازم است كه انسان هميشه وهمواره رو به سوي خدا داشته باشد.
وي به عنوان توصيه هاي وارده براي استقبال از سال نو و لحظه تحويل سال به خواندن دعاهاي مشهور اين مناسبت بويژه دعاي مشهور يا مقلب القلوب و الابصار اشاره كرد و گفت كه خواندن نماز و قرآن و دعاي بعد از آن ، روزه گرفتن در روزي كه سال تحويل مي شود ، استفاده از بوي خوش و استقرار در اماكن مذهبي و مقدس در هنگام تحويل سال از توصيه هاي صورت گرفته در اسستقبال از سال جديد است.
مبلغ بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره به مومنان توصيه كرد بعد از آغاز سال نو و تحويل سال نيز به قرائت دعا ، و دعا براي رستگاري و سعادت عموم ادامه دهند ، لباس نو بپوشند و صلحه ارحام به عمل آوردند.
وي عيدي دادن و بخصوص تكريم بزرگترها را از جمله سنت هاي توصيه شده و موكد در سال نومورداشاره قرار داد و به دور ريختن گلايه ها سفارش كرد.
حجت الاسلام اميري وحيد گفت كه نوروز بهترين فرصت و زمان براي ادحال السرور و عفو و گذشت و تقسيم شادي ها با فقرا و مستمندان و اصلاح بين مومنان است .
وي از جمله آثار و بركات عيد نوروز را سرور و شادي مومنان ، برطرف شدن كينه و كدورت ، صلح و آشتي ، اصلاح في مابين مردم ، نزديك شدن دلها نسبت به يكديگر و ياري كردن به فقرا و تهي دستان برشمرد كه قطعا رضايت خداوند تبارك و تعالي را بدنبال خواهد داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران