دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات عراقی دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات عراقی دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات عراقی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات عراقی دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات عراقی دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات عراقی دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات عراقی دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات عراقی

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقامات عراقی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با رئیس مجلس اعلای اسلامی، وزیران فرهنگ، آموزش عالی و ورزش و جوانان عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد جمهوري اسلامي ايران كه به كشور عراق سفر كرده است، وي روز چهارشنبه با رئيس مجلس اعلاي اسلامي، وزيران فرهنگ، آموزش عالي و ورزش و جوانان عراق در بغداد ديدار و گفتگو كرد.
وي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در كربلا گفت: در ديدار با سيد عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق با اشاره به ساخت فيلم هاي سينمايي با موضوعاتي همچون اشغال عراق، بحران افغانستان و جنگ سي و سه روزه به بحث و تبادل نظر پرداختيم. حسيني اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران براي ساخت آثار هنري درباره موضوعات جهان اسلام اولويت ويژه اي قائل است.
براساس اين گزارش، سيد عمار حكيم در اين ديدار به عدم ثبت و ضبط خاطرات مقاومت و خانواده هاي شهدا در دوران مبارزه با رژيم صدام اشاره كرد و انتقال تجربيات جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه را خواستار شد.
همچنين وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان در ديدار با وزير فرهنگ عراق در خصوص گسترش همكاري هاي فرهنگي دو كشور گفتگو كرد.
حسيني در اين ديدار با اشاره به نقش بي بديل فرهنگ در اتحاد جهان اسلام تصريح كرد: بخش مهمي از اختلافات موجود در جهان اسلام در سايه تعامل بيشتر فرهنگي ميان امت اسلام قابل حل است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان به رويدادهاي مختلف فرهنگي در جمهوري اسلامي ايران از جمله جشنواره هاي مختلف فجر، نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، نمايشگاه بين المللي قرآن كريم و نمايشگاه مطبوعات و رسانه هاي ديجيتال اشاره كرد و خواستار حضور هنرمندان اهالي رسانه و اصحاب مطبوعات عراق در رويدادهاي فرهنگي ايران شد.
سعدون دليمي وزير فرهنگ عراق هم با اشاره به توانمندي هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي مختلف، استفاده از تجربيات ايران بخصوص در حوزه سينما و برگزاري دوره هاي آموزشي براي سينماگران عراقي را خواستار شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان در ديدار با وزير آموزش عالي عراق بر ضرورت افزايش ارتباط و تعامل نخبگان دو كشور تاكيد كرد.
علي اديب وزير آموزش عالي عراق نيز در اين ديدار كمك و حمايت جمهوري اسلامي ايران در حوزه آموزش عالي بخصوص در زمينه محتوايي و برنامه ريزي درسي را خواستار شد.
وي همچنين از برگزاري همايشي در آينده نزديك با حضور روساي دانشگاه هاي ايران در بصره براي معرفي ظرفيت هاي علمي جمهوري اسلامي ايران خبر داد. در اين ديدار همچنين توافق شد كميته مشتركي براي بررسي همكاري هاي بيشتر در زمينه هاي فرهنگي و علمي تشكيل شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان و وزير ورزش و جوانان عراق نيز راه هاي افزايش همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي فرهنگي و جوانان را بررسي كردند.
جاسم محمد جعفر وزير ورزش و جوانان عراق از مجموعه تاريخي مختارنامه تقدير كرد و از تاثير عميق اين مجموعه بر جوانان عراقي سخن گفت. در اين ديدار توافق شد دو كشور تفاهمنامه همكاري هاي سينمايي را امضا كنند.




نظرات کاربران