رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال جدید:

سال ۹۲ را بعنوان رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال جدید:

سال ۹۲ را بعنوان رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال جدید:

سال ۹۲ را بعنوان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال جدید:

سال ۹۲ را بعنوان رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال جدید:

سال ۹۲ را بعنوان رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال جدید:

سال ۹۲ را بعنوان رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال جدید:

سال ۹۲ را بعنوان رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال جدید:

سال ۹۲ را بعنوان
رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت حلول سال جدید:

سال ۹۲ را بعنوان "سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی" نامگذاری می کنیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲، با اشاره به حرکت رو به جلوی ملت ایران در سال گذشته بویژه در مواجهه ی اقتصادی و سیاسی با جهان استکبار، چشم انداز سال ۹۲ را امیدوارانه و همراه با پیشرفت و تحرک و ورزیدگی و حضور جهادی ملت ایران در عرصه های سیاسی و اقتصادی دانستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲، با اشاره به حركت رو به جلوي ملت ايران در سال گذشته بويژه در مواجهه ي اقتصادي و سياسي با جهان استكبار، چشم انداز سال ۹۲ را اميدوارانه و همراه با پيشرفت و تحرك و ورزيدگي و حضور جهادي ملت ايران در عرصه هاي سياسي و اقتصادي دانستند و تاكيد كردند: با اين نگاه، سال ۹۲ را "سال حماسه ي سياسي و حماسه ي اقتصادي" نامگذاري مي كنيم.
متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم
يا مقلّب القلوب و الأبصار، يا مدبّر اللّيل و النّهار، يا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الي احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علي حبيبتك سيّدة نساء العالمين فاطمة بنت محمّد صلّي الله عليه و ءاله. اللّهمّ صلّ عليها و علي ابيها و بعلها و بنيها. اللّهمّ كن لوليّك الحجّة بن الحسن صلواتك عليه و علي ءابائه في هذه السّاعة و في كلّ ساعة وليّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دليلا و عينا حتّي تسكنه ارضك طوعا و تمتّعه فيها طويلا. اللّهمّ اعطه في نفسه و ذرّيّته و شيعته و رعيّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جميع اهل الدّنيا ما تقر به عينه و تسرّ به نفسه.
تبريك عرض ميكنم به همه‌ي هم‌ميهنان عزيزمان در سراسر كشور، و به همه‌ي ايرانيان در هر نقطه‌اي از جهان كه هستند، و به همه‌ي ملتهائي كه نوروز را گرامي ميدارند؛ مخصوصاً به ايثارگران عزيزمان، خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و خانواده‌هايشان، و همه‌ي كساني كه در راه خدمت به نظام اسلامي و به كشور عزيزمان مشغول فعاليتند. اميدواريم خداوند متعال اين روز را و اين آغاز سال را براي ملت ما، براي همه‌ي مسلمانان عالم، مايه‌ي شادي و بهروزي و نشاط قرار دهد و ما را به انجام وظائفمان موفق و مؤيد بدارد. به هم‌ميهنان عزيزمان عرض ميكنم توجه داشته باشند كه ايام فاطميه در اواسط روزهاي عيد است و تكريم و احترام اين ايام براي همه‌ي ما لازم است.
ساعت تحويل و هنگام تحويل، در حقيقت حد فاصلي است بين يك پايان و يك آغاز؛ پايان سال گذشته و آغاز سال نو. البته نگاه عمده‌ي ما بايد به طرف جلو باشد؛ سال نو را ببينيم، براي آن خودمان را آماده كنيم و برنامه‌ريزي كنيم؛ اما حتماً نگاه ِبه پشت سر و راهي كه طي كرده‌ايم هم براي ما مفيد است، براي اينكه ببينيم چه كرده‌ايم، چگونه حركت كرده‌ايم، نتائج كار ما چه بوده است، و از آن درس بگيريم و تجربه بياموزيم.
سال ۹۱ مثل همه‌ي سالها، سالي متنوع و داراي رنگها و نقشهاي گوناگون بود؛ شيريني هم داشت، تلخي هم داشت؛ پيروزي هم داشت، عقب‌ماندگي هم داشت. زندگي انسانها در طول حيات، هميشه همين جور است؛ با كش و قوس‌ها همراه است، با فراز و نشيب‌ها همراه است؛ مهم اين است كه از نشيبها خارج شويم، خودمان را به اوجها برسانيم.
آنچه كه در طول سال ۹۱ از جنبه‌ي مواجهه‌ي ما با جهان استكبار آشكار و واضح بود، عبارت بود از سختگيري دشمنان بر ملت ايران و بر نظام جمهوري اسلامي. البته ظاهر قضيه، سختگيري دشمن بود؛ اما باطن قضيه، ورزيدگي ملت ايران و پيروزي او در ميدانهاي مختلف بود. آنچه كه دشمنان ما هدف گرفته بودند، صحنه‌ها و عرصه‌هاي مختلف بود؛ عمدتاً عرصه‌ي اقتصاد و عرصه‌ي سياست بود. در عرصه‌ي اقتصاد، گفتند و تصريح كردند كه ميخواهند ملت ايران را به‌وسيله‌ي تحريم فلج كنند؛ اما نتوانستند ملت ايران را فلج كنند و ما در ميدانهاي مختلف، به توفيق الهي و به فضل پروردگار، به پيشرفتهاي زيادي دست پيدا كرديم؛ كه تفصيل آنها براي ملت عزيزمان گفته شده است، گفته خواهد شد؛ من هم ان‌شاءالله در سخنراني روز اول فروردين، به شرط حيات، اجمالاً مطالبي عرض خواهم كرد.
در زمينه‌ي اقتصاد البته بر مردم فشار وارد آمد، مشكلاتي ايجاد شد؛ بخصوص كه اشكالاتي هم در داخل وجود داشت؛ برخي از كوتاهي‌ها و سهل‌انگاري‌ها انجام گرفت كه به نقشه‌هاي دشمن كمك كرد؛ ليكن در مجموع، حركت مجموعه‌ي نظام و مجموعه‌ي مردم، يك حركت رو به جلو بوده است و ان‌شاءالله آثار و نتائج اين ورزيدگي را در آينده خواهيم ديد.
در عرصه‌ي سياست، از يك جهت همت آنها اين بود كه ملت ايران را منزوي كنند، از جهت ديگر ملت ايران را دچار دودلي و ترديد كنند؛ همت آنها را كوتاه و ضعيف كنند. درست عكس اين عمل شد؛ در واقع عكس اين اتفاق افتاد. در زمينه‌ي انزواي ملت ايران، نه فقط نتوانستند سياستهاي بين‌المللي و منطقي ما را محدود كنند، بلكه حتّي نمونه‌هائي از قبيل اجلاس جنبش غير متعهدها با حضور تعداد كثيري از سران و مسئولان كشورهاي جهان در تهران تشكيل شد و عكس آنچه را كه دشمنان ما ميخواستند، رقم زد و نشان داد كه جمهوري اسلامي نه فقط منزوي نيست، بلكه در دنيا با چشم تكريم و احترام به جمهوري اسلامي و به ايران اسلامي و به ملت عزيز ما نگريسته ميشود.
در زمينه‌ي مسائل داخلي، مردم عزيز ما در آنجائي كه امكان و موقعيت ابراز احساسات وجود داشت ــ عمدتاً در بيست و دوم بهمن سال ۹۱ ــ آنچه را كه لازمه‌ي حماسه و شور بود، از خود نشان دادند؛ از سالهاي ديگر پرشورتر و متراكم‌تر در صحنه حاضر شدند. يك نمونه‌ي ديگر هم حضور مردم خراسان شمالي در بحبوحه‌ي تحريمها بود، كه نمونه و مستوره‌اي از وضعيت و روحيه‌ي ملت ايران را نشان ميداد نسبت به نظام اسلامي و به مسئولان خدمتگار و خدمتگزار خودشان. كارهاي بزرگي هم بحمدالله در طول سال انجام گرفته است؛ تلاشهاي علمي، كارهاي زيربنائي، تحرك فراوان مسئولين و مردم. زمينه‌ها براي حركتِ رو به جلو و ان‌شاءالله جهش، فراهم شده است؛ هم در زمينه‌ي اقتصاد، هم در زمينه‌ي سياست، و هم در همه‌ي زمينه‌هاي حياتيِ ديگر.
سال ۹۲ برابر چشم‌انداز اميدوارانه‌اي كه به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان براي ما ترسيم شده است، سال پيشرفت و تحرك و ورزيدگي ملت ايران خواهد بود؛ نه به اين معنا كه دشمنيِ دشمنان كاسته خواهد شد، بلكه به اين معنا كه آمادگي ملت ايران بيشتر و حضور او مؤثرتر و سازندگي آينده‌ي اين ملت به دست خودشان و با همتِ با كفايت خودشان ان‌شاءالله بهتر و اميدبخش‌تر خواهد شد.
البته آنچه را كه ما در سال ۹۲ در پيشِ‌ رو داريم، باز عمدتاً در دو عرصه‌ي مهم اقتصاد و سياست است. در عرصه‌ي اقتصاد، به توليد ملي بايد توجه شود؛ همچنان كه در شعار سال گذشته بود. البته كارهائي هم انجام گرفت؛ منتها ترويج توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه‌ي ايراني، يك مسئله‌ي بلند‌مدت است؛ در يك سال به سرانجام نميرسد. خوشبختانه در نيمه‌ي دوم سال ۹۱ سياستهاي توليد ملي تصويب شد و ابلاغ شد ــ يعني در واقع اين كار ريل‌گذاري شد ــ كه بر اساس آن، مجلس و دولت ميتوانند برنامه‌ريزي كنند و حركت خوبي را آغاز كنند و ان‌شاءالله با همت بلند و با پشتكار پيش بروند.
در زمينه‌ي امور سياسي، كار بزرگ سال ۹۲، انتخابات رياست جمهوري است؛ كه در واقع مقدرات اجرائي و سياسي، و به يك معنا مقدرات عمومي كشور را براي چهار سال آينده برنامه‌ريزي ميكند. ان‌شاءالله مردم با حضور خودشان در اين ميدان هم خواهند توانست آينده‌ي نيكي را براي كشور و براي خودشان رقم بزنند. البته لازم است هم در زمينه‌ي اقتصاد، هم در زمينه‌ي سياست، حضور مردم حضور جهادي باشد. با حماسه و با شور بايد وارد شد، با همت بلند و نگاه اميدوارانه بايد وارد شد، با دل پر اميد و پر نشاط بايد وارد ميدانها شد و با حماسه‌آفريني بايد به اهداف خود رسيد.
با اين نگاه، سال ۹۲ را به عنوان «سال حماسه‌ي سياسي و حماسه‌ي اقتصادي» نامگذاري ميكنيم و اميدواريم به فضل پروردگار، حماسه‌ي اقتصادي و حماسه‌ي سياسي در اين سال به دست مردم عزيزمان و مسئولان دلسوز كشور تحقق پيدا كند.
به اميد توجهات پروردگار و دعاي حضرت بقيةالله (ارواحنا فداه) و با درود به روح مطهر امام بزرگوار و شهيدان عزيز .
و السّلام عليكم و رحمةالله و بركاته




نظرات کاربران