نخستین موضعگیری سیاسی وزیر ارشاد در کربلا نخستین موضعگیری سیاسی وزیر ارشاد در کربلا نخستین موضعگیری سیاسی وزیر ارشاد در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین موضعگیری سیاسی وزیر ارشاد در کربلا نخستین موضعگیری سیاسی وزیر ارشاد در کربلا نخستین موضعگیری سیاسی وزیر ارشاد در کربلا نخستین موضعگیری سیاسی وزیر ارشاد در کربلا نخستین موضعگیری سیاسی وزیر ارشاد در کربلا

نخستین موضعگیری سیاسی وزیر ارشاد در کربلا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به کشور عراق سفر کرده است در نخستین سخنرانی خود نسبت به انفجارهای اخیر در این کشور موضعگیری کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در مراسم جشن عيدنوروز در جمع ايرانيان مقيم كربلا گفت: از خصال بهار نه فقط اعتدال است كه جلوه جمال است و جولان جلال! خرمي و سرسبزيِ تجلّي بر جان طبيعت دميده شود و يكرنگي همه جا، ديده شود و آدمي آن بِه كه به هستي تمكين كند و يكرنگي را، آئين!
وي افزود: سالي كه گذشت نمايش پايداري و غيرت مردم بود و حسرت به دل دشمن ماند كه ضعف اين ملت را ببيند و به فضل الهي سال جديد را سال يكپارچگي امت در حمايت از ولايت و عنايت به تكليف در امر مهم انتخابات خواهيم ديد.
حسيني خاطر نشان كرد: همچون هميشه، ريشه طمع خصم را به تيشه همت و حميت، غيرتِ مسلمان ايراني از خاك اين سرزمين به مدد رب العالمين، خواهد كند و به گودال يأس و نااميدي خواهد افكند.
وزير ارشاد افزود: تكريم نفس انسانها به تحريم دشمن، حرمتي مضاعف مي يابد كه "ولن يَجُعَلَ اللهُ للكافرينَ عَلي‌المومنينَ سبيلا" كرامت انساني و روح سبحاني از سلطه غير خدا منفور است و "لقد كرمنا بني آدم" را همين منظور است. سالي كه بهارش با تجليات حضور پرشور ملت آغاز مي گردد، دريچه هاي روشن موفقيت و چشم انداز افقهاي كاميابي به رويش بازميگردد.
وي ادامه داد: سالي سرشار از نفحات خوش روزگار و عنايت پروردگار براي يكايك اين ملت و تمامي مسلمين آرزو مي‌نمايم و براي اهالي فرهنگ و هنر سالي پربار و حضوري پر عيار و ايامي كامگار از ساحت حضرت يار مي‌طلبم.
حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انفجارهاي اخير در كشور عراق، ضمن محكوم كردن اين حركت ضدبشري تصريح كرد: امروز كساني كه ادعاي حقوق بشريت مي‌كنند، كجايند تا اين فجايع دردناك را از نزديك مشاهده كنند.
وي ادامه داد: آيا اگر اين حركات ضدبشري و كشتار بي‌رحمانه انسان‌هاي بي‌گناه در جاي ديگر رخ مي‌داد، باز هم مدافعان حقوق بشر سكوت مي‌كردند؟ چرا در برابر اين فجايع موضعگيري نمي‌كنند.
وزير ارشاد افزود: دليل همه اين مخالفت‌ها و بي‌نظمي‌ها كه در كشورهاي اسلامي رخ داده است، براي اين است كه دشمنان اسلام نمي‌خواهند مسلمانان بر روي پاي خود بايستند و خود براي آينده‌شان تصميم بگيرند و خودشان كشورشان را اداره كنند..




نظرات کاربران