تاخیرهای طولانی هواپیما، زائران؛از اول خستگی در تن ماند تاخیرهای طولانی هواپیما، زائران؛از اول خستگی در تن ماند تاخیرهای طولانی هواپیما، زائران؛از اول خستگی در تن ماند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاخیرهای طولانی هواپیما، زائران؛از اول خستگی در تن ماند تاخیرهای طولانی هواپیما، زائران؛از اول خستگی در تن ماند تاخیرهای طولانی هواپیما، زائران؛از اول خستگی در تن ماند تاخیرهای طولانی هواپیما، زائران؛از اول خستگی در تن ماند تاخیرهای طولانی هواپیما، زائران؛از اول خستگی در تن ماند

تاخیرهای طولانی هواپیما، زائران؛از اول خستگی در تن ماند

تاخیر پروازهای حامل زائران عمره گزار ایرانی به مقصد دو ایستگاه پروازی مدینه منوره و جده در روزهای اخیر به حدی زیاد شده است که زائران به شکایت برآمده و در مراجعه به نهادهای ایرانی می گویند که این تاخیرها از شیرینی سفر در آغاز آن کاسته ، و خستگی را در تن ما گذاشته است.

دو پرواز يكي متعلق به هواپيمايي جمهوري اسلامي (هما) و ديگري متعلق به هواپيمايي سعودي در روزهاي آخر هفته هر يك با بيش از 12 ساعت تاخير فرودگاههاي مشهد و تهران را به مقصد عربستان ترك كردند.
شماري از زائران اين دو پرواز و نيز پروازهاي تاخير داشته ديگر با مراجعه به خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج درمدينه منوره گفتند كه شكايت هاي خود را به مديران كاروانها منعكس كرده اند ولي جز اين كه از آنها بشنوند كه موضوع را به مسئولين امر ارجاع داده اند و مي دهند ، چيزي نشنيده اند.
به گفته آنها ، تاخيرها عمدتا در حالي صورت مي گيرد كه زائران مراحل خروج از كشور را طي كرده و طبيعتا با محدوديت هاي زيادي در سالن هاي ترانزيت روبرو هستند .
مسافران مي گويند : مسافر با درك شرايط خاص موجود در صنعت هواپيمايي كشور و مسايل مختلف پروازي حتي وضعيت هوا ، شايد بتواند با بحث تاخيرها به شكلي كنار بيايد اما آنچه اين مساله را براي آنها غير قابل تحمل مي كند ، بي اعتنايي شركت هاي هواپيمايي به حقوق مسافران و در مواردي حتي عدم ابراز ساده ترين شكل همدردي و تاسف با زائران مي باشد.
آنها مي گويند : زائر در سالن ترانزيت با محدويتهايي براي دسترسي به امكانات عادي ومعمول بخصوص زماني كه توقف در يك محدوده كوچك طولاني مي شود ، روبرو مي گرددكه شرايط را سخت و بسيار ديده شده كه موجب عصبانيت زائري گشته كه بيش از هر چيز در اين سفر به آرامش نياز دارد.
زائران از اين شكايت دارند كه شركت هاي هواپيمايي با آنكه مي توانند از قبل مراحل آماده سازي هواپيما را طي و سپس مسافر را به سالن ترانزيت هدايت كنند ، مسافران را وارد سالن ترانزيت مي كنند و بعد او را اغلب در بي اطلاعي مطلق به حال خود در سالن رها مي كنند و در چنين حالتي زائر سرگشته و سرگردان به هر كس و هر سو رجوع و چشم مي اندازد تا اطلاعاتي از وضعيت پرواز بدست بياورد.
زائران مي گويند: شركت هاي هواپيمايي مي بايست براساس حداقل هاي اخلاقي و تعهداتي كه براساس پيمان هاي بين المللي ناظر بر صنعت هواپيمايي دارند ، از مسافران پذيرايي مناسب به عمل آورند و به علاوه خسارت هاي آنها را تامين كنند.
با تاخير در ورود ، برنامه تنظيم شده از سوي ستاد عمره در عربستان سعودي براي زائران بر هم مي خورد و ممكن است حتي دوره اقامت و سفر آنها كوتاه شود .
زائران مي گويند كه بايد اين موضوع نيز مورد توجه مسئولين و كارگزاران امر قرار گيرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران