دیدار هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلا+عکس دیدار هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلا+عکس دیدار هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلا+عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلا+عکس دیدار هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلا+عکس دیدار هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلا+عکس دیدار هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلا+عکس دیدار هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلا+عکس

دیدار هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلا+عکس

هیأتی ایرانی با یکی از علمای کشور عراق در کربلای معلی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، در آستانه آغاز دهه فاطميه، هيأتي ايراني با حضرت آيت‌الله سيدمرتضي قزويني از علماي كشور عراق در كربلاي معلي ديدار و‌گفت‌وگو كردند.
در اين ديدار محمد عليخاني، سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي، حجت‌الاسلام والمسلمين رجبعلي زماني، مدير كل جذب و ساماندهي امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام والمسلمين رضا اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و حجت الاسلام شهيدي مسوول امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري در كربلا حضور داشتند.
در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين زماني، يكي از آثار علمي و تحقيقي خود به نام«حقايق پنهان، پژوهشي در زندگي سياسي امام حسن مجتبي عليه‌السلام» را به آيت‌الله قزويني تقديم كرد و در ادامه به بيان برخي خاطرات تبليغي خود در كشورهاي مختلف پرداخت.
آيت‌الله قزويني در اين ديدار ضمن تسليت ايام دهه فاطميه خواستار برگزاري مجالس بزرگ فاطمي شد و اظهار كرد: بايد براي ترويج و تبليغ فرهنگ تشيع در جهان بيش از گذشته تلاش كرد.
وي به فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي ايران اسلامي درباره ترويج و تبليغ فرهنگ تشيع اشاره كرد و افزود: گرچه كتاب‌هاي فراواني براي گسترش فرهنگ تشيع در ايران اسلامي منتشر شده است، اما بيشتر اين كتاب‌ها به زبان فارسي است و متاسفانه ترجمه كتاب‌ها به ساير زبان‌ها كمتر ديده مي‌شود، در جهان معاصر نياز است اين تحقيقات علمي به زبان‌هاي مختلف دنيا به ويژه عربي منتشر و در اختيار تشنگان معارف اهل بيت عليهم‌السلام قرار گيرد.
آيت‌الله قزويني تصريح كرد: خوشبختانه با توجه به عنايت پروردگار متعال و توجهات حضرت بقيه الله اعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف،‌ امروز فرهنگ شيعي و فاطمي به خوبي در جهان در حال گسترش است و در اين دوره وظيفه سنگيني بردوش علماي دين است.
همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در اين ديدار گفت: اگر فرهنگ تشيع به خوبي به جهانيان معرفي شود، بسياري را در جهان به سوي معارف اسلامي جذب خواهيم كرد.
وي افزود: متاسفانه حقايق و معارف اهل بيت عليهم‌السلام تاكنون به خوبي به دنيا عرضه نشده است، بايد اهل بيت عليهم‌السلام را با توجه به سخنان گوهر بار ائمه عليهم‌السلام با معرفي نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه و سخنان امام باقر و امام صادق عليهم‌السلام به جهانيان معرفي كنيم كه اگر اين مساله رخ دهد تشنگان معارف به خوبي آن را دريافت خواهند كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران