هجوم شدید هجوم شدید هجوم شدید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هجوم شدید هجوم شدید هجوم شدید هجوم شدید هجوم شدید

هجوم شدید " ریز گردها " به مدینه منوره

ورود یک جبهه هوای سرد توام به ریزگردهای بسیار ، از دمای شهر مدینه منوره کاسته و در همان حال باعث کاهش قابل توجه دید شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مدينه منوره، در ساعت 6:00 بامداد امروز – دوشنبه – به وقت محلي غلظت آلاينده ذرات معلق و ابر ناكي آسمان ، شعاع ديد در مدينه منوره را به زير يك هزار متر كاهش داده بود كه موجب اخلال در پروازها مي شود .
غلظت بسيار بالاي آلاينده ها در هواي مدينه زائران زيادي را با دشواري در تنفس روبرو كرده و آنها بوي خاك را حتي در درون هتل هاي خود هم استشمام مي كنند .
هيات پزشكي حج هلال احمر جمهوري اسلامي ايران به زائران هشدار مي دهد در صورت عدم ضرورت از آمد و شد درفضاي آزاد خودداري كنند و اگر ضرورتي ايجاب مي كند ، حتمااز ماسك استفاده كنند و خانم ها اگر دسترسي به ماسك ندارد از چادر خود براي پوشاندن دهان و بيني خود و آقايان نيز از دستمال هاي همراه استفاده كنند.
پيش بيني شده است كه وضعيت هواي منطقه تا 24 ساعت آينده تغييرات زيادي نكند و وضعيت به همين شكل باقي بماند.
ريزگردها علاوه بر مشكلات تنفسي مي توانند با عبور از ريه وارد شبكه خون رساني شوند كه دراين صورت ممكن است در سلامت افراد تاثير فوق العاده بد بگذاردكه از آن جمله سكته است .
خشكسالي ، دستكاري هاي انسان در محيط زيست و عدم اجراي تعهدات متقابل از سوي كشورهاي منطقه در خصوص كنترل جريان هاي جوي روي صحاري موجب افزايش آلاينده هايي مانند ذرات معلق در اغلب كشورهاي منطقه شده است كه ايران هم از آن بي نصيب نمانده و آمار سكته هاي بالا در شهرهاي بزرگ و بخصوص تهران كه منابع آلاينده ديگري هم دارد ، شاهد مدعاست .




نظرات کاربران