برای عملیاتی سازی حماسه سیاسی و اقتصادی صورت گرفت؛

اعلام آمادگی تشکل های اسلامی دانشجویی در مدینه

اعضای تشکل های اسلامی دانشجویی کشور در یک جلسه هم اندیشی ، آمادگی خود را برای کمک به عملیاتی نمودن منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی از نامگذاری سال 1392 تحت نام " حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی " ابراز داشتند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره، دراين نشست حجت الاسلام والمسلمين " نجف نجف روحاني " نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره درسخنان آغازين جلسه گفت : رهبري معظم انقلاب اسلامي شعار امسال را بنا بر اهميت و ضرورتهاي داخلي وخارجي كشور در سال جديد انتخاب كرده اند.
وي گفت كه حماسه امري توام با شور ، شعور و علم و صلابت وشجاعت است . در عملياتي كردن منويات رهبري معظم ، شما دانشگاهي ها به جهت جايگاه و پايگاه علمي و اعتقادي يتان رسالت بزرگي دراين مهم داريد.
وي همچنين گفت كه اختلاف سليقه ها نبايد به حذف نيروهاي همسو و در خط رهبري بينجامد . تشكل هاي اسلامي بايد قدرت جذب خود را در ميان دانشجويان و دانشگاهي ها بالا ببرند.
وي تاكيد كرد كه در تشكل هاي اسلامي دانشجويي و دانشگاهي شاخص و ملاك بايد مقام معظم رهبري و وارزشهاي انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي باشد و دانشگاهي ها بايد به جهت جايگاه والاي آنها در توليد علم و دانش درجامعه سهم بيشتر در محقق سازي منويات رهبري برعهده بگيرند.
در ادامه دانشجويان به بيان ديدگاههاي خود در خصوص نحوه عملي سازي منويات رهبري و وظايف و رسالت دانشگاهيان پرداختند. يك عضو دفتر تحكيم وحدت دراين جلسه گفت كه براي عملياتي سازي منويات رهبري بايد يك استراتژي كلان مبتي بر ديدگاهها تبيين كرد و تاكيتك هاي آنرا ترسيم نمود و دراين مهم دانشگاهها لازم است سهم بگيرند.
وي همچنين گفت كه دانشگاهيان عضو گروهها و تشكل هاي اسلامي بايد در نشست هاي مختلف با جذب حداكثري همه ي اقشار دانشگاهي ، آنها را به مشاركت در امر ملي تحقق منويات رهبري دعوت كنند.
يك عضو انجمن اسلامي دانشگاه فردوسي مشهد نيز گفت : از تمام ظرفيت هاي موجود در همه ي حوزه ها ازجمله حوزه مجازي براي تشريح وتبيين نظرات رهبري معظم انقلاب اسلامي و تكاليف امت اسلامي در برابرآن بايد استفاده كرد.
يك عضو انجمن هاي علمي و دانشجويي نيز گفت : تشكل هاي اسلامي دانشجويي بايد ظرفيت پذيرش خود را بالا ببرند تا عده بيشتري جذب آنها شوند و اين تشكل ها بتوانند آرا و نظرات جمع كثيري را كه نقطه اشتراك آنها اسلام خواهي و ارادت به رهبري و انقلاب و كشور باشد ، جمع كنند.
وي همچنين گفت كه تحريم در فضاي سايبر كار درستي نيست . اين تحريم نه از نظر فني امكان پذير است چون به راحتي شكسته مي شود و نه اين كه از نظر فكري كاري درست است . اين كار باعث مي شود تا افراد مغرض و دشمنان و ساده لوحان با توليد محتواي مورد نظرخود و ارايه روي شبكه بخصوص شبكه هاي اجتماعي به آلوده سازي اذهان بپردازند.
موضوع مورد نظر ديگر كه عضوي از " بسيج دانشجويي " به آن توجه داد ، آگاه بودن از تمامي جبهه هايي است كه دشمن در آنها مشغول توطئه است .
وي به فضاي سايبر از جمله به عنوان يكي ازاين جبهه ها اشاره كرد كه بايد با توليد محتوا گروهها و تشكل هاي همسو و مومن به رهبري و انقلاب اسلامي سهم بالايي در آن داشته باشند.
يك عضو انجمن اسلامي دانشگاه هرمزگان ( بندرعباس ) هم تشكل هاي اسلامي دانشجويي را به ضرورت و اهميت كادرسازي براي حوزه هاي مختلف دردوره تحصيل آنها دردانشگاهها فراخواند.
وي گفت: دانشجو زماني كه وارد اجتماع مي شود بايد ازسطح بالا و مناسبي از آگاهي هاي سياسي و اجتماعي و فرهنگي و ديني برخوردار باشد تا بتواند وظيفه خود را به عنوان يك روشنفكر عملي سازد.
يك خانم عضو انجمن اسلامي دانشگاه شيراز هم گفت كه بايد موضوع مورد نظر رهبري نظر به اين كه متوجه يك نياز اساسي در كشور است به گروههاي دانشگاهي ارجاع شود تا در قالب پايان نامه هاي تحصيلي ضرورت ها و راهكارهاي عملياتي سازي آنها مورد تحقيق و پژوهش قرارگيرد.
دراين جلسه هم انديشي سيزده دانشجو به طرح ديدگاه هاي خود پرداختند كه تدوين و براي بهره برداري در اختيار ستاد عمره دانشگاهيان قرار مي گيرد.






نظرات کاربران