اعمال محدودیت در اعزام زائران ا.روپایی به حج اعمال محدودیت در اعزام زائران ا.روپایی به حج اعمال محدودیت در اعزام زائران ا.روپایی به حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعمال محدودیت در اعزام زائران ا.روپایی به حج اعمال محدودیت در اعزام زائران ا.روپایی به حج اعمال محدودیت در اعزام زائران ا.روپایی به حج اعمال محدودیت در اعزام زائران ا.روپایی به حج اعمال محدودیت در اعزام زائران ا.روپایی به حج

اعمال محدودیت در اعزام زائران ا.روپایی به حج

مقامات عربستانی قوانین جدیدی را برای اعزام به حج در سال جدید قمری وضع کردند که از اعمال محدودیت در نحوه اعزام زائران کشورهای اروپایی به مکه مکرمه گزارش می‌دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از «oumma»، مقامات عربستاني گزارش دادند از اين پس مسلمانان ساكن كشورهاي اروپايي از جمله فرانسه كه براي رفتن به حج با آزادي بيشتري نسبت به كشورهاي اسلامي و پر جمعيت برخوردار بودند، در انجام حج با محدوديت مواجه خواهند شد.
به موجب قوانين جديدي كه از سوي عربستان براي اعزام به حج در سال جديد قمري در نظر گرفته شده، مسلمانان در اروپا اجازه خواهند داشت تنها هر پنج سال يك بار براي انجام فريضه حج به عربستان سفر كنند.
البته موارد استثنايي براي آژانس‌هاي مسافرتي و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
گزارش‌ها حاكي از آن است، از سال 1980 ميلادي سالانه 20 تا 30 هزار مسلمان فرانسوي براي شركت در مراسم حج تمتع عازم مكه مي‌شوند.
طي سال‌هاي جاري شمار شركت‌كنندگان در مراسم حج در ميان جوانان بسيار بالا رفته است؛ به‌طوري‌كه بسياري از آنها با امتناع از حضور در تعطيلات تابستاني فرانسه، روزهاي مرخصي خود را براي اين فريضه ديني ذخيره مي‌كنند.
در كشورهاي اروپايي، وظيفه سازمان‌دهي حاجيان بر عهده سازمان دولتي خاصي نيست و آماده سازي حاجيان و حمل و نقل آنان در قالب كاروان‌هايي صورت مي‌گيرد كه به دست شركت‌هاي مسافرتي برنامه‌ريزي مي‌شوند. در عربستان سازماني ويژه با نام مؤسسه مطوفين تركيه، اروپا ، امريكا و استراليا وظيفه سازمان‌دهي و اسكان حاجيان اروپا يي را بر عهده دارد و فعاليت شركت‌هاي مسافرتي را سامان مي‌دهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران