تخلیه انرژی تا آخرین ذره،اشتباهی که همچنان تکرار می کنیم تخلیه انرژی تا آخرین ذره،اشتباهی که همچنان تکرار می کنیم تخلیه انرژی تا آخرین ذره،اشتباهی که همچنان تکرار می کنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تخلیه انرژی تا آخرین ذره،اشتباهی که همچنان تکرار می کنیم تخلیه انرژی تا آخرین ذره،اشتباهی که همچنان تکرار می کنیم تخلیه انرژی تا آخرین ذره،اشتباهی که همچنان تکرار می کنیم تخلیه انرژی تا آخرین ذره،اشتباهی که همچنان تکرار می کنیم تخلیه انرژی تا آخرین ذره،اشتباهی که همچنان تکرار می کنیم

تخلیه انرژی تا آخرین ذره،اشتباهی که همچنان تکرار می کنیم

کم نیستند زائرانی که تا آخرین لحظه قبل از احرام ، تمامی انرژی خود را در آمد و شد از دست می دهند و زمانی برای احرام به میقات می روند که واقعا نایی در وجود آنها باقی نمانده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره، اگر به آمار واحد هيات پزشكي حج هلال احمر جمهوري اسلامي ايران كه هر شب در مسجد شجره ميقات مردمان مدينه منوره مستقر مي شود ، نگاه كنيم ، متوجه مي شويم كه بيشترين مراجعه كنندگان به اين واحد درماني كساني هستند كه در وهله اول دچار خستگي هاي زياد و عوارض بعداز آن مانند سرماخوردگي ، كوفتگي عضلات و حتي سرد دردهاي شديد و تب هستند.
بديهي است زائري كه با اين شرايط جسمي به مكه مكرمه مشرف مي شود در انجام اعمال و مناسك خود دچار مشكلاتي شود و در موارد زيادي هم ديده شده كه زائر نتوانسته اعمال خود را به سرعت انجام دهد و براي كسب دوباره توانمندي ناچار به استراحت در هتل و قبول عواقب آن هم شده است .
دكتر"پرويز قندتابي " پزشك هيات پزشكي حج جمهوري اسلامي ايران در مدينه منوره در گفت و گو با پايگاه خبري حج مي گويد كه زائران در همه ي طول سفر و بخصوص در يكي دو روز آخر آن كه بناست تا مدينه منوره را ترك و راهي مكه مكرمه شوند ، بايد كه به استراحت كافي و تغذيه مناسب بپردازند.
وي مي گويد كه يك عمره گزار و در ايام حج حاجي ، براي انجام دادن اعمال نياز به انرژي مناسب دارد .
دكتر قندتابي كه روزها در درمانگاههاي هيات در سطح شهر مدينه منوره خدمت مي كند ، مي گويد كه بيشترين بيماران او و همكارانش افرادي هستند كه دچار سرماخوردگي شده اند و در مرحله بعد زائراني قرار مي گيرند كه دچار دردهاي عضلاتي هستند و عده كساني هم كه دچار شكستگي دست و پا مي شوند ، كم نيست .
به گفته دكتر قند تابي ، بيشتر افرادي كه در سفرهاي عمره وتمتع دچار شكستگي مي شوند ، كساني هستند كه در دستشويي ويا حمام به داخل وان مي افتند و يا از توالت فرنگي سقوط مي كنند.
وي مي گويد كه زائران بسياري طريق استفاده از دستشويي هاي فرنگي را نمي دانند و دچار مشكلاتي مي شوند كه يبوست بواسطه به تاخير انداختن رفتن به دستشويي يكي از آنها است .
وي مي افزايد: برخي زائران براي استفاده از دستشويي فرنگي روي آن با پا مي نشينند كه خطر افتادن از آن بسيار زياد است و اغلب كساني هم كه دچار شكستگي مي شوند ، به همين دليل است.
وي راه چاره كار را "آموزش " مي داند و مي گويد : مديران كاروانها بايد زائران را آموزش بدهند.




نظرات کاربران