تصاویر جدید از موزه حرمین شریفین در مکه مکرمه تصاویر جدید از موزه حرمین شریفین در مکه مکرمه تصاویر جدید از موزه حرمین شریفین در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصاویر جدید از موزه حرمین شریفین در مکه مکرمه تصاویر جدید از موزه حرمین شریفین در مکه مکرمه تصاویر جدید از موزه حرمین شریفین در مکه مکرمه تصاویر جدید از موزه حرمین شریفین در مکه مکرمه تصاویر جدید از موزه حرمین شریفین در مکه مکرمه

تصاویر جدید از موزه حرمین شریفین در مکه مکرمه

موزه «حرمین شریفین» مکه مکرمه با مساحت 1200 متر مربع در منطقه امّ الجواد و سر راه قدیم مکه به جده و در کنار کارگاه پرده‌بافی کعبه واقع است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مكه مكرمه، در سال 1379 در مكه مكرمه موزه‌اي با نام «معرض عمارة الحرمين الشريفين» و با مساحت 1200 متر مربع تأسيس شد. اين موزه در منطقه امّ الجواد و سر راه قديم مكه به جده و در كنار كارگاه پرده‌بافي كعبه واقع است.
موزه حرمين شريفين، حاوي بخشي از نمادها و آثار تاريخي است كه در بازسازي‌ها و يا توسعه حرمين شريفين، از اين اماكن خارج كرده‌اند و مجموعه آنها در هفت بخش به نمايش گذاشته شده است.
قديمي‌ترين اثر موجود در اين موزه، ستوني چوبي است كه در سال 65 هجري قمري در زمان حاكميت عبدالله بن زبير، درون كعبه نصب شده بود. كهن‌ترين اثر مقام معظم رهبري ربوط به مسجدالنبي صلي الله عليه و آله نيز درِ قديميِ منبر اين مسجد است كه در سال 969 شمسي بر روي آن نصب گرديده بود.
آثار تاريخي موجود در اين موزه در هفت سالن ورودي، مسجدالحرام، كعبه مشرفه، تصاوير، نسخه‌هاي خطي، مسجدالنبي صلي الله عليه و آله و زمزم در معرض ديد زائران بيت‌الله الحرام قرار گرفته است.
يكي از آثار ماندگاري كه در اين نمايشگاه به چشم مي‌خورد پلكان ورودي كعبه است كه در سال 1203 شمسي در هند ساخته شده و از آن براي رفتن به داخل كعبه استفاده مي‌شده است.




نظرات کاربران