دلایل افزایش قیمت حج تمتع در سال جاری دلایل افزایش قیمت حج تمتع در سال جاری دلایل افزایش قیمت حج تمتع در سال جاری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دلایل افزایش قیمت حج تمتع در سال جاری دلایل افزایش قیمت حج تمتع در سال جاری دلایل افزایش قیمت حج تمتع در سال جاری دلایل افزایش قیمت حج تمتع در سال جاری دلایل افزایش قیمت حج تمتع در سال جاری

دلایل افزایش قیمت حج تمتع در سال جاری

هزینه اعزام به تمتع که در سال گذشته حداقل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۶ میلیون تومان بود برای سال ۹۲ با ۲ برابر افزایش به حداقل ۹ و حداکثر ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، معاون حج سازمان حج و زيارت با بيان اين كه حداقل قيمت براي اعزام به تمتع در سال جاري ۹ ميليون و حداكثر ۱۲ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان است گفت: اين رقم در سال گذشته حداقل ۴ ميليون و ۵۰۰ و حداكثر ۶ ميليون تومان بود.
رضايي تاكيد كرد: در سال جاري هيچ تغييري در هزينه هايي چون مسكن، تداركات و تغذيه نداشته ايم اما آن چه باعث افزايش نرخ اعزام شده است افزايش بيش از ۲ برابري قيمت ارز، با توجه به تعلق نگرفتن ارز مرجع به سازمان حج بوده است.
وي افزود: سال گذشته دلار را با قيمت هزار و ۲۲۶ تومان تهيه مي كرديم كه امسال قيمت آن ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و همين باعث افزايش قيمت اعزام شده است.
معاون حج سازمان حج با بيان اين كه ثبت نام كساني كه تا تاريخ 84.8.20 براي تمتع وديعه گذاري كرده بودند از روز پنج شنبه آغاز شد و تا بعدازظهر شنبه از مجموع ۵۹ هزار و ۲۸۴ ظرفيتي كه در كل كشور اعلام كرده بوديم ۲۹ هزار و ۵۱۲ نفر ثبت نام كردند، گفت: ۲۹ هزار و ۷۷۲ ظرفيت خالي وجود دارد كه بايد هرچه سريع تر نسبت به تكميل ظرفيت از سوي زائران اقدام شود.
وي تصريح كرد: زائران يك هفته مهلت دارند تا با واريز مبلغ موردنظر نسبت به ثبت نام در كاروان ها اقدام كنند در غير اين صورت نام نويسي آن ها باطل و ظرفيت هاي جديد براي اعزام اعلام و فراخوان مي شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران